سونی اکسپریا X اولین گوشی غیر گوگلی دریافت کننده اندروید ۷٫۱٫۱

بسیاری از کاربران سیستم عامل اندروید سال ۲۰۱۶ را در انتظار رونمایی از اندروید ۷٫۱٫۱ گذراندند. با این حال این نسخه از اندروید با ورود به سال ۲۰۱۷ رونمایی شده است. قابل یادآوری ست که گوگل، این نسخه از اندروید را به نام یک شیرینی ایرانی با نام نوقا(Nougat ) نام گذاری کرده است.

سونی اکسپریا X اولین گوشی غیر گوگلی دریافت کننده اندروید ۷٫۱٫۱

به گزارش کلیک - با فرا رسیدن سال ۲۰۱۷ میلادی، شرکت گوگل از رونمایی و انتشار نسخه ۷٫۱٫۱ سیستم عامل اندروید اخباری را منتشر کرده بود؛ شرکت سونی نیز ماه گذشته از به کارگیری این سیستم عامل به عنوان نخستین بهره بردار خبرهایی را به اشتراک گذاشته بود.

با رونمایی و انتشار اندروید نسخه ۷٫۱٫۱ (Nougat )، شرکت سونی گوشی Sony Xperia X را به عنوان نخستین گوشی با امکان استفاده از این نسخه از اندروید معرفی کرده است. این سیستم عامل در بروزرسانی اخیر خود بسیاری از امکانات خاص و جدید را برای کاربران خود فراهم کرده است. از سرعت بارگذاری دوربین گوشی های هوشمند گرفته تا امکان restart دستگاه با نگه داشتن دکمه پایینی بر روی گوشی.

شرکت سونی که به دنبال رقابت با غول های تکنولوژیست با استفاده از این سیستم عامل بسیاری از راه را پیموده است. چرا که شرکت گوگل؛ طراح سیستم عامل اندروید پیش بینی کرده است که این بروزرسانی بر روی گوشی های دیگر با کمی تاخیر اجرا خواهد شد.

با انتشار خبر بهره برداری گوشی Sony Xperia X از آخرین نسخه اندروید، شرکت سامسونگ نیز اعلام کرده است طی هفته های آتی این بروز رسانی را برای گوشی های Galaxy S7 و همچنین S7 edge منتشر خواهد کرد.

اگرچه شرکت گوگل همچنان آماری از زمان انتشار این سیستم عامل برای گوشی های دیگر منتشر نکرده است، با این حال انتظار می رود طی چند هفته آینده شاهد بروزرسانی نسخه ۷٫۱٫۱ (Nougat )، بر روی بسیاری از گوشی های اندروید باشیم.

ارسال نظر