سونی ارزان ترین دستگاه هوشمند سازی خودرو را معرفی کرد

سیستم سرگرمی خودرو جدید سونی با پشتیبانی از پلتفرم Android Auto و CarPlay تنها با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه می شود.

سونی ارزان ترین دستگاه هوشمند سازی خودرو را معرفی کرد

به گزارش کلیک، هر دو غول بزرگ دنیای فناوری یعنی گوگل و اپل، ابزار هایی برای کار کردن با گوشی داخل خودرو ارائه کرده اند، یکی Android Auto و دیگری CarPlay. اگر چه این پلتفرم ها بسیار کارآمد و مفید هستند، ولی در حقیقت یکپارچه سازی آن ها با خودرو ها کار بسیار دشواری است. شرکت های خودرو سازی بزرگ برای به کار گیری مستقیم این فناوری در محصولاتشان در حال همکاری با گوگل و اپل هستند، ولی اگر شما یک خودروی قدیمی تر دارید و می خواهید این فناوری را به اتومبیل خود اضافه کرده و از قابلیت های آن بهره ببرید، قادرید یک سیستم پخش، ناوبری و سرگرمی خودرو (in-car entertainment system) خریداری کنید. البته این روش اندکی هزینه بر است و شاید شما ترجیح دهید به جای این کار به سراغ یک خودروی جدید بروید. برای تهیه یکی از این دستگاه ها باید بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار هزینه کنید که برای بسیاری از افراد قیمت بالایی محسوب می شود.

شرکت سونی به تازگی سیستم سرگرمی خودروی جدیدی به نام XAV-AX100 عرضه نموده و اگرچه اسم آن چنگی به دل نمی زند، ولی این دستگاه یکی از ارزان قیمت ترین سیستم های سرگرمی خودرو موجود در بازار است که می تواند قابلیت های Android Auto یا CarPlay را تنها با ۴۹۹ دلار به خودروی شما بیاورد. هر چند این قیمت برای یک دستگاه سرگرمی خودرو از شرکتی معتبر بسیار مناسب است، ولی توجه داشته باشید که صفحه لمسی XAV-AX100 از نوع مقاومتی بوده و نسبت به صفحه لمسی خازنی در مرتبه پایین تری قرار دارد. صفحه لمسی های مقاومتی سرعت و کیفیت پاسخگویی مدل های خازنی را ندارند، ولی با توجه به قیمت بسیار پایین تر XAV-AX100 نسبت به رقبا، می توان از این نقطه ضعف چشم پوشی کرد. همچنین اگر دوست نداشته باشید با این صفحه لمسی کار کنید، می توانید از کلید چرخشی موجود در کنار این دستگاه استفاده کرده و بین منو های مختلف حرکت کنید.

sony-dash-2

XAV-AX100 علاوه بر پشتیبانی از Android Auto و CarPlay، دارای صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی است که فضای بزرگی را برای مشاهده و کنترل محتوا در اختیار شما قرار می دهد. همچنین این دستگاه به یک آمپلی فایر ۴ x 55-watt Dynamic Reality مجهز است که به گفته سونی حتی در زمانی که با بیشترین حجم صدا موسیقی پخش می کنید، می تواند صدا ها را با بهترین کیفیت بازپخش کند.

دستگاه سونی در حال حاضر با قیمت ۴۹۹ دلار در فروشگاه آمازون قابل تهیه است، ولی فورا ارسال نمی شود. به گفته آمازون زمان تحویل دستگاه تا پایان سال میلادی جاری خواهد بود.

ارسال نظر