کره ای ها هفته آینده یک سال جوان تر می شوند

یون سوک یول که در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی برنده شده، قصد دارد در اولین گام تاریخ سنتی کره جنوبی را یکسال به عقب برگرداند و به نوعی همه کره ای ها یکسال جوانتر می شوند.

کره ای ها هفته آینده یک سال جوان تر می شوند

یون سوک یول قرار است روز سه شنبه پس از پیروزی در انتخابات ماه گذشته به عنوان رئیس جمهور جدید کشور معرفی شود و یکی از اولین وظایف او این است که کل کشور را یک سال جوان تر کند.

دولت یول اعلام کرده به زودی قوانینی را وضع می کند ه سن کره ای را با سن بین المللی جایگزین می کند.

بر طبق سیستم محاسبه سن کره ای، "یک فرد روزی که به دنیا می آید یک ساله می شود و در سالروز اولین تولدش، دو ساله محسوب می شود.

این روش سنتی برای تعیین سن در گذشته در تعدادی از کشورهای آسیای شرقی از جمله چین و ژاپن مورد استفاده قرار می گرفت و اعتقاد بر این است که از این مفهوم سرچشمه می گیرد که زمان داخل رحم مادر به عنوان اولین سال زندگی کودک به حساب می آید.

در حالی که کشورهای دیگر تا حد زیادی با این ایده که یک کودک یک سال پس از تولد یک ساله می شود، کنار آمده اند، در کره جنوبی از هر دو سیستم محاسبه سن استفاده می شد که باعث سردرگمی زیادی شده بود.

این احتمال وجود دارد که استانداردسازی سن، کره جنوبی را ملزم کند برخی اسناد افراد از جمله گذرنامه، گواهینامه رانندگی و سوابق پزشکی را به روز کند.

روش های موازی شمارش سن حتی قبل از همه گیری کرونا یک مشکل بزرگ در کره جنوبی بود. زمانی که مردان برای خدمت سربازی اجباری فراخوانده می شوند، این مشکل بسیار نمود پیدا می کرد.
دولت کره جنوبی قبلاً در سال 1962 تلاش کرد روش شمارش سن را استاندارد کند، اما اصلاحات با مشکلات قانونی همراه بود و اکثریت مردم به سیستم سنتی پایبند بودند. با این حال، شصت سال بعد، با تعداد بیشتری از کره ای ها که به خارج از کشور سفر می کنند، مسئله سن در گذرنامه افراد نیز به یک مسئله بزرگ تبدیل شد تا سرانجام سن کره ای ها مثل سایر مردم دنیا با سیستم بین المللی محاسبه شود.

در یک نظرسنجی که توسط یه موسسه کره ای انجام شده، 82 درصد مردم کره همچنان از سیستم سنتی کره برای اعلام سن خود استفاده می کنند اما در عین حال 71 درصد معتقدند زمان آن فرا رسیده تا با استانداردهای بین المللی هماهنگ شوند.

به نظر شما 9 ماهی که جنین در رحم مادر به عنوان یک موجود زنده پرورش می یابد را باید به عنوان سن وی محاسبه کرد یا خیر؟

ارسال نظر