پارک کسب و کارهای نوین فضاپایه برای جلوگیری از بلایای طبیعی راه اندازی می‌ شود

رسانه کلیک - رییس سازمان فضایی ایران از ایجاد پارک کسب و کارهای نوین فضاپایه در مرکز فضایی ماهدشت به عنوان برنامه‌ های آتی این سازمان خبر داد.

پارک کسب و کارهای نوین فضاپایه برای جلوگیری از بلایای طبیعی راه اندازی می‌ شود

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در بازدید از مرکز فضایی ماهدشت کرج عنوان کرد: با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت های ارزشمند مرکز فضایی ماهدشت، یکی از اولویت های سازمان فضایی ایران، ارتقاء جایگاه این مرکز فضایی است.

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به ایجاد پارک کسب و کارهای نوین فضاپایه اظهار داشت: این مرکز باید با هدف ارائه خدمات در جهت رفع مشکلات و مسائل کشور مانند مدیریت بلایا، کم آبی، آلودگی هوا، گرد و غبار و غیره با استفاده از داده‌ های فضایی فعالیت های خود را توسعه دهد.

براری با تاکید بر لزوم اثرگذار بودن داده‌ های دریافتی فضایی در مرکز ماهدشت بیان کرد: افزایش کیفیت خدمات ارائه شده باعث افزایش سهم سازمان فضایی ایران از بازار و اقتصاد فضایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از نیروی انسانی بسیار خوبی در این حوزه برخوردار هستیم، ادامه داد: باید از مهارت و دانش این نیروی کارآمد در جهت ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده در حوزه فضایی، استفاده کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما در میان ۱۰ کشور بلاخیز دنیا است، ضروری به نظر می رسد که کاربرد فناوری فضایی در مدیریت بلایا مورد توجه قرار گیرد و اطلاعات و داده‌ های مناسب با این بلایا اخذ و در اختیار کاربران قرار گیرد.

وی یکی از اهداف و برنامه‌ های سازمان فضایی را کاهش تصدی‌ گری و افزایش تسهیل‌ گری در حوزه فضایی دانست و یادآور شد: ایجاد بستر مناسب برای توسعه کسب و کارهای نوپا و تقویت بخش خصوصی از وظایف و برنامه‌ های سازمان فضایی ایران و مرکز فضایی ماهدشت است.

ارسال نظر