فضانوردی برای قلب مضر است

سفر به عمق بیشتری از فضا ممکن است خطراتی برای سلامتی به همراه داشته باشد. دانشمندان تحقیقی را منتشر کردند که در آن به این موضوع اشاره شده که فضانوردان آپولو بر اثر بیماری قلبی و ضربان بسیار زیاد فوت کردند.

فضانوردی برای قلب مضر است

به گزارش کلیک، از ۷ موردی که در طول تحقیق فوت شدند، ۴۳ درصدشان به بیماری قلبی عروقی مبتلا بودند. تنها ۱۱ درصد از فضانوردان فوت شده ای که در مدار پایین تر زمین توقف کرده بودند به بیماری قلبی مبتلا شدند، که میزانش در زمین حدودا معادل ۹ درصد می باشد. نگرانی هایی در این باب وجود دارد که میزان زیاد اشعه در اعماق فضا، حتی به مقدار کم، به اندازه کافی قوی و شدید است تا عملکرد سلول های رگ های خونی را مختل کند.
پیش از آن که شما بپرسید: بله، دانشمندان می دانند که این تحقیق با توجه به تعداد کمی از افراد شکل گرفته است. برای دست یابی به نتیجه قطعی ممکن است به فضانوردان بیشتری نیاز باشد. در هر حال نتایج بدست آمده مشابه آن چیزی ست که گروه، با قرار دادن موش ها در سطح تابشی ای که با سفر به ماه دریافت خواهید کرد، مشاهده کرده است. موش هایی که در معرض اشعه قرار نگرفتند به طور نامتناسبی با افزایش سن، در مقیاس زمانی بسیار کمتری، احتمال ایجاد مشکلات قلبی برایشان وجود دارد.
این بدان معنا نیست که انسان ها باید نزدیک به سطح زمین بمانند تا از مرگ زودرس در امان باشند. یافته های جدید تمام پیام های مبرهن مطالعات قبلی را به چالش می کشد و ممکن است باعث شود نمایندگی های فضایی در حین آمادگی برای سفر انسان به مریخ دلیلی برای درنگ نیز داشته باشند. ممکن است سفینه و لباس فضایی برای تضمین زندگی سالم و طولانی مدت فضانوردان به حفاظت و ایمنی بیشتری نیازمند باشد.

ارسال نظر