امکان حمل ۱۰۰ تن تا مریخ توسط SpaceX

ایلان ماسک، مدیرعامل سازمان فضایی اسپیس اکس عزم جدی برای سفر سرنشین دار به مریخ دارد و در این راستا پیشرفت‌های جدید پروژه را اعلام کرده است.

امکان حمل ۱۰۰ تن تا مریخ توسط SpaceX

به گزارش کلیک، اسپیس ایکس اخیرا اندکی به تحقق رویای رئیس این شرکت برای سفر به مریخ نزدیک شده است. این سازمان نسل بعدی موتور موشک را که برای راکت سفر به مریخ ساخته‌شده است، به مرکز تسهیلات McGregor تگزاس می‌برد تا آزمایش شود. یک سخنگو تایید کرد که این موتور برای آزمایش آماده است.

اسپیس اکس هنوز جزییات دیگری را در مورد این موتور اعلام نکرده است. بااین‌حال ما مطلعیم که به آن "رپتور" می گویند و برای قدرت بخشیدن به فالکن یا همان راکت چند بار مصرف اسپیس اکس برای پروژه مستعمره‌سازی مریخ استفاده خواهد شد. ماسک قبلا به ردیت گفته بود که این موتور در هنگام بلند شدن موشک توانایی تولید ۵۰۰،۰۰۰ پوند(۲۲۶،۷۰۰ کیلوگرم) فشار را دارد. این میزان سه برابر موتور فالکن ۹ است و آن را برابر موتور شاتل فضایی می‌دانند.

مدیرعامل شرکت انتظار دارد این راکت مجهز به رپتور بتواند یک فضاپیما با ۱۰۰ برابر سایز یک SUV و یک محموله ۱۰۰ تنی را بلند کند. برای ماموریت‌های سرنشین دار به مریخ بسیار مهم است که بتوانند محموله‌های بزرگ تجهیزات را با خود حمل کند، زیرا سفری طولانی در پیش خواهند داشت.

هدف اسپیس اکس راه‌اندازی اولین پرواز سرنشین دار به مریخ تا سال ۲۰۲۴ است و پیشرفت اخیر درزمینهٔ موتور موشک به این معنی است که بازه زمانی تعیین‌شده می‌تواند واقعی باشد. طبق گفته مجله آرس تکنیک، توسعه موتور موشک می‌تواند هفت سال به طول بینجامد و یک آزمایش در اندازه واقعی پس‌ازآن انجام می‌شود. هنوز مشخص نیست شرکت چه نوع آزمایشی در تگزاس انجام خواهد داد بااین‌حال باید منتظر اخبار جدید در ماه آینده باشیم.

ارسال نظر