اسپیس ایکس باید توانایی استارلینک را به مقامات آمریکایی اثبات کند

رسانه کلیک - کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اعلام کرده است که درباره توانایی اسپیس ایکس برای فراهم کردن اینترنت ماهواره‌ای با تاخیر کمتر از ۱۰۰ میلی‌ثانیه تردید دارد. اسپیس‌ایکس نیز تنها یک ماه فرصت دارد تا توانایی خود را ثابت کند.

اسپیس ایکس باید توانایی استارلینک را به مقامات آمریکایی اثبات کند

این خبر نشان می‌دهد که اکنون شرکت اسپیس ایکس شانس کمتری برای دریافت بودجه ۱۶ میلیون دلاری در مزایده دولت فدرال برای پشتیبانی از پهنای باند در مناطق روستایی دارد. البته شرکت اسپیس‌ایکس با این موضوع خالف است و وقت کمی برای اثبات توانایی خود دارد.

در گزارش فاز یک مزایده بودجه فرصت‌های دیجیتال مناطق روستایی (RDOF)، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اشاره می‌کند که پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مزیت‌هایی بر ماهواره‌های ثابت دارد زیرا در ارتفاع بالاتری قرار می‌گیرد. با این وجود هنوز تردید‌هایی وجود دارد که تاخیر اینترنت فقط با عواملی مانند ارتفاع از زمین تعیین می‌شود.

اسپیس ایکس ادعا می‌کند که تردیدهای کمیسیون ارتباطات فدرال بی‌اساس است و استارلینک می‌تواند به آسانی اینترنت با تاخیر کمتر از ۱۰۰ میلی‌ثانیه را فراهم کند. در واقع اسپیس‌ایکس ادعا می‌کند که می‌تواند در ارتفاع ۳۳۵ تا ۳۵۴ مایلی از زمین، اینترنت را با تاخیر کمتر از ۲۰ میلی‌ثانیه فراهم کند.

شرکت اسپیس‌ایکس هنوز در این مزایده حضور دارد و این تردید باعث نشده است که از مزایده حذف شود؛ اما پیش‌بینی می‌شود که میزان بودجه کمتری دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر اسپیس ایکس ۴۸۰ ماهواره در مدار زمین دارد؛ اما هنوز شرکتی مشتری سرویس‌های آن نشده است. این شرکت یک ماه فرصت دارد تا برای شرکت در مزایده، بودجه درخواستی خود را ثبت کند. اسپیس ایکس تصمیم دارد در سال جاری سرویس اینترنت برای شمال آمریکا و کانادا فراهم کند.

ارسال نظر