اسپیس ایکس از شکست احتمالی فرود موشک فالکون 9 خبر داد

منبع: msn

اسپیس ایکس از شکست احتمالی فرود موشک فالکون 9 خبر داد

به گزارش کلیک، اسپیس ایکس در وب سایتش اعلام کرد: دریچه 90 ثانیه ای برای پرتاب موشک بی نام در 24 فوریه ساعت 6:46 غروب (2346 GTM) از کیپ کاناورال در فلوریدا باز است. در صورتی که شرایط جوی مناسب نبود، فرصت دیگر روز پنج شنبه همان ساعت خواهد بود.
هدف از این ماموریت پرتاب ماهواره SES-9 ساخت بوئینگ، تحویل تلویزیون پهن باند با سرعت بالا به منطقه آسیا - اقیانوسیه، به مدار انتقالی ایستگاه زمینی (GTO) است که خیلی بالاتر از خط استوا قرار دارد.
سپس اسپیس ایکس سعی خواهد کرد قسمت بلند موشکش را، که تحت عنوان مرحله اول شناخته می شود، بر روی پایگاهی شناور در اقیانوس اطلس فرود آورد.

2
اسپیس ایکس گفت: در پی جداسازی مراحل، در مرحله اول فالکون 9 سعی خواهیم کرد تلاشی در فرود آزمایشی هواپیما، که خیلی دوستت داریم موفقیت آمیز باشد، داشته باشیم. با اختصاص دورنمایی منحصر به فرد برای این ماموریت، فرود موفقیت آمیز مورد انتظار نیست.
در سال گذشته اسپیس ایکس با موفقیت فالکون 9 را بر روی زمین سخت فرود آورد، اما تلاش های بیشماری برای فرود بر شناوری در اقیانوس اطلس و آرام انجام داد که با شکست مواجه شد.
شرکت تحت مدیریت موسس اینترنت الون ماسک (Elon Musk)، کسی که تسلا موتور را هم اداره می کند، تلاش می کند تا فناوری بازسازی موشک ها را به جای دور ریختن ترکیبات پرهزینه اش بعد از هر پرتاب، فراهم آورد. هدف این است که پرتاب ها راحت تر و با محیط موافق تر باشند.
پرتاب به وسیله SES، شرکت لوگزامبورگی که متخصص ارتباطات ماهواره ای جهانی است، انجام می شود.

منبع: msn

ارسال نظر