مجوز نصب دکل های شرایط خاص از طرف شهرداری صادر شود

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با شهردار تهران با اشاره به مدیریت ارتباطات در زمان بحران، گلایه کرد که مجوز نصب دکل های شرایط خاص از طرف شهرداری صادر نمی شود.

مجوز نصب دکل های شرایط خاص از طرف شهرداری صادر شود

به گزارش کلیک به نقل از سیتنا؛ محمدعلی نجفی، شهردار تهران در نشستی با مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های مشترک، اظهار کرد: امیدوارم همکاری فی مابین منجر به خدمات رسانی بهتر به شهروندان شود و الگویی برای انجام وظیفه در سایر شهرها باشد.

شهردار تهران با اشاره به لزوم بهینه سازی سیستم مخابرات پایتخت به ویژه در زمان بحران، گفت: مدیریت شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران بر عهده شهردار است و 30 دستگاه در آن عضویت دارند. زلزله اخیر ملارد موجب شد تا 16 کارگروه مستقل این ستاد فعال شوند و بازه زمانی 3 ماهه تعیین کردیم تا تمام کارگروه ها برنامه های خود را اعلام کنند.

نجفی با اظهار امیدواری نسبت به همکاری شهرداری تهران و وزارت ارتباطات برای نصب دکل های شرایط خاص در پایتخت، عنوان کرد: همکاری دو ارگان در حوزه بحران باید در قالب یک کارگروه مشترک پیگیری شود. پیشنهاد من این است که یک کارگروه اصلی داشته باشیم و موضوعات در آن مطرح شود.

در ادامه جلسه، آذری جهرمی عنوان کرد: امروز شاهد توسعه نسل چهارم هستیم که در تهران از طرف تمام اپراتورها کامل شده است و تا دهه فجر در تمام کشور نیز کامل می شود ( همه شهرها تا دهه فجر به نسل سوم و چهارم موبایل مجهز می شوند ).

وی در خصوص اینکه مسیر کلی توسعه ارتباطات به سوی فیبر نوری رفته است که در آن مشکل داریم، تصریح کرد: وقتی تکنولوژی 4G می شود هر دکل 10 گیگابایت دیتا می فرستد که فناوری رادیویی توانایی آن را ندارد. از طرف دیگر مردم گاها تصور دارند که این دکل ها سرطان زا هستند و این باعث می شود موقع مکان یابی دکل ها معارض به وجود بیاید.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: وقتی از 10 دکل ضروری سه عدد مورد معارض قرار می گیرد، طبیعی است که 7 دکل نمی توانند از پس ارتباطات منطقه برآیند.

آذری جهرمی در ادامه و پس از فتح باب بحث درباره مواقع بحران، ضمن طرح این گلایه از شهرداری که مجوز نصب دکل های شرایط خاص از طرف شهرداری صادر نمی شود، گفت: همه تجریه در موقع بحران را داریم. در زلزله اخیر تهران آسیبی به زیرساخت های ارتباطاتی وارد نشد اما در منطقه غرب تهران مشکلاتی برای کانال های ارتباطاتی مردم به وجود آمد.

وزیر ارتباطات یادآور شد: شواهد نشان می دهند که لازم است در زمینه بحران همفکری هایی داشته باشیم. باید به یک فرمول واحد برسیم تا بیت المال و وقت هدر نروند.

وی درباره پیشبرد همکاری ها میان این دو نهاد گفت: باید بتوانیم از لایه های اولیه عبور کنیم چرا که به عنوان مثال اگر نتوانیم مشکل جاگذاری دکل ها را حل کنیم، اساسا امکان ادامه مذاکره درباره مسایل دیگر را نخواهیم داشت. من یک مثال در این باره می زنم. در استادیوم آزادی کلا خطوط موبایل جواب نمی دهند. چون یکی از اپراتورها حاضر شد 100 اکسس پوینت در نقاط مختلف آنجا نصب کند. اما هنوز که هنوز است در این کار گیر کرده است چون یک نفر در استادیوم هست که جلوی این کار را گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد داد کارگروهی مشترک با حضور نمایندگان رده بالای این وزارتخانه و شهرداری تشکیل شود که چند کارگروه دیگر ذیل آن تشکیل شوند و روی هر کدام از محورهای همکاری به طور تخصصی و جزئی کار کنند. وجود این کارگروه های کوچکتر باعث می شود فرایندها چابک تر طی شوند.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: این کارگروه ها در سه حوزه امورات جاری، شهر هوشمند و دولت الکترونیک ( تکالیف برنامه ششم برای ایجاد دولت الکترونیکی )و فیبر و دکل ها به فعالیت بپردازند.

ارسال نظر