اختصاص جایزه ویژه برای شبکههای اجتماعی در ایران
جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت، جایزه ویژهای را به شبکههای اجتماعی تلفن همراه با هدف ارتقای مصرف جنس ایرانی، معرفی محصولات دانشبنیان و فرهنگسازی برند و کالای ایرانی اختصاص داد.
به گزارش کلیک، امیر حسین اسدی، دبیر بخش رسانههای دیجیتال جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت گفت: شبکههای اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، لنزور و ... علاوه بر آنکه نقش اساسی در ارائه اطلاعات و فرهنگسازی در جامعه دارند، گروهها و کانالهای مختلفی نیز در این شبکهها، بصورت خودجوش در امر اطلاعرسانی، ساخت رسانه و فرهنگسازی فعال هستند که برخی از این کانالها توانستهاند با جذب کاربران زیاد، فرایند درآمدزایی و ایجاد کسبوکار را نیز انجام دهند
اسدی از تصمیم دبیرخانه نسبت به بررسی و داوری کانالها و گروهها و یا صفحات این شبکهها خبر داد و افزود: تمام مدیران کانال، گروه و یا صفحاتی مثل اینستاگرام میتوانند در این بخش از جشنواره شرکت کرده و نقشی مهم در فرهنگسازی خرید جنس دانشبنیان ایرانی ایفا کنند.
دبیر بخش رسانههای دیجیتال جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت خاطرنشان کرد: توجه به نوع محتوا، تعداد کاربر، میزان فعالیت، زمان بروزرسانی، زیبایی گرافیکی، نظم در ایجاد صفحه و یا ارائه موضوعات، توجه به فرهنگسازی خرید اجناس ایرانی، توجه به علم و فناوری، توجه به سادهسازی فناوری در ارائه مدیا و نوع تعامل مدیر صفحه و یا گروه با مخاطبان از جمله محورهای داوری در این بخش خواهد بود.
براساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانههای دیداری و شنیداری، رسانههای دیجیتال، بازیهای رایانهای و ایده بازار بخشهای جشنواره «ایران ساخت» هستند.
این رویداد ملی با اهداف جریانسازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاریسازی، کارآفرینی و اقتصاد دانشبنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانشبنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بیرویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت و همچنین کمک به برجستهسازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از ۱۶ تا ۱۸ دیماه امسال برپا میشود.
نظرها