لپ تاپ Spectre x360 محصول تازه HP

شرکت HP محصول تازه خود به نام Spectre x360 را روانه بازار کرده که نمایشگر آن از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای برخوردار است. لولای لپ‌تاپ Spectre x360 که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد.

لپ تاپ Spectre x360 محصول تازه HP

کلیک - این لولاها به لپ‌تاپ اجازه می‌دهد تا نمایشگر آن به‌طور کامل به پشت لپ‌تاپ برگردد و یا به حالت‌های ایستاده و خیمه مانند و یا به‌صورت تبلت مورد استفاده قرار بگیرد.
لپ‌تاپ Spectre x360 در دو نسخه تجاری (Pro) و خانگی (Home) تولید می‌شود.

Spectre x360
نسخه تجاری بر پایه نسل پنجم پردازنده شرکت اینتل یعنی پردازنده‌های Broadwell هستند که قیمت آن‌ها از 1703 دلار آمریکا (i5-5200U/4GB/128GB) تا 2420 دلار آمریکا (i7-5600U/8GB/256GB) است.
نسخه خانگی نیز بر پایه نسل ششم پردازنده شرکت اینتل یعنی پردازنده‌های Skylake هستند. قیمت آن‌ها از 1599 دلار آمریکا (i5-6200U/4/128GB) تا 1899 دلار آمریکا (i5-6200U/8/256GB) است.
از لحاظ عملکرد تفاوت چندانی بین پردازنده‌های Broadwell و Skylake وجود ندارد؛ فقط عمر باتری ممکن است در Skylake کمی بیشتر باشد.
صفحه‌نمایش این محصول 13.3 اینچی بوده و کیفیت HD با رزولوشن 1080x1920 پیکسلی را ارائه می‌دهد. این صفحه‌نمایش قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای هم دارد و کاربران می‌توانند بسته به روشی که قصد استفاده از لپ‌تاپ را دارند، صفحه آن را بچرخانند. از ویژگی‌های دیگر این لپ‌تاپ می‌توان به آنتن Wi-Fi AC دو بانده (که در هر دو محدوده فرکانس 4/2 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز عمل می‌کند) بلوتوث ورژن 4 و کارت گرافیک اینتل اشاره کرد. ابعاد این محصول 32.5 در 21.8 در 1.45 سانتیمتر و وزن آن‌هم 1.45 کیلوگرم است و باتری لیتیومی با ظرفیت 56 وات در ساعت دارد. ویژگی‌های ذکرشده به‌صورت استاندارد در این محصول وجود دارد؛ ولی شرکت HP گزینه‌های مختلفی را در اختیار مشتری قرار داده که به‌صورت کاملاً سفارشی ارائه می‌شود تا مشتری بتواند بر اساس نیاز خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کند. بعضی از گزینه‌های ارتقاء آن شامل سرعت پردازنده، حافظه SSD، حافظه اصلی (رم) و فناوری VPro است.
بدنه این محصول تماماً از آلومینیوم و به شکلی زیبا تولیدشده است تا علاوه بر وزن مناسب، از مقاومت خوبی هم برخوردار باشد و بتواند در برابر استفاده‌های طولانی‌مدت از خود پایداری مورد انتظار را به نمایش بگذارد.
این لپ‌تاپ و باوجود سایز کوچک ویژگی‌های اتصالاتی نسبتاً کاملی داشته و مجموعه کاملی از درگاه‌های اتصال همانند HDMI، mini-Display، سه عدد درگاه USB3 و یک درگاه کارت‌خوان SD را در اختیار دارد و از طرفی دیگر فاقد قفل Kensington، درگاه اترنت و DVD-ROM (که نمی‌تواند برای این لپ‌تاپ‌های باریک، مناسب باشد) است.

DSC02222

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به شارژرهای آن اشاره کرد که در مقایسه با شارژرهای بزرگ قدیمی، خیلی کوچک‌تر هستند.
اگر شما این دستگاه را تنها به‌منظور انعطاف‌پذیری‌اش انتخاب کردید، باید متذکر شد که این لپ‌تاپ از نظر انعطاف‌پذیری و قیمت تقریباً مشابه Lenovo Yoga Pro 3 که پردازنده ولتاژ پایین M-5Y71 (همانند همان‌هایی که در مک‌بوک استفاده می‌شود) دارد، است به همین دلیل استفاده از لپ‌تاپ لنوو مناسب‌تر است.
پردازنده
در نسخه تجاری به همراه پردازنده Broadwell از فناوری VPro به‌منظور امنیت بالای سیستم، استفاده شده است. نسخه خانگی به این فناوری نیاز ندارد؛ زیرا این نسخه از پردازنده Skylake که جزء نسل ششم پردازنده‌های اینتل است، استفاده می‌کند.
حافظه اصلی یا رم
کاربران بنا به نیاز خود می‌توانند برای شیار رم موجود بر روی لپ‌تاپ، حافظه 4 تا 8 گیگابایتی را انتخاب کنند. یک نسخه 8 گیگابایتی کاملاً رضایت‌بخش است. نسخه 4 گیگابایتی عمومیت بیشتری دارد؛ زیرا بیشتر کاربران غیرحرفه‌ای و متوسط از رم 4 گیگابایتی استفاده می‌کنند.
حافظه SSD
HP برای مقدار حافظه موجود بر روی این محصول، دست کاربران خود را باز گذاشته است تا با توجه به نیاز خود از 128، 256 و یا 512 گیگابایت حافظه SSD بهره‌مند شوند.
باتری
عمر باتری موجب می‌شود تا این سیستم یکی بهترین‌ها در گروه خود باشد. باتری این محصول در مواقعی که کارهای سنگین با آن انجام می‌دهید، حدود 6 ساعت شارژ در خود نگه می‌دارد که برای یک حافظه 8 گیگابایتی و پردازنده i7 رضایت‌بخش است. ولی احتمالاً در مواقع پخش ویدئو این زمان بیشتر خواهد شد (بیش از 10 ساعت).

hp-spectre-x360-internals-mwc2015 باتری آن جداشدنی نیست و نمی‌توان‌ همانند لپ‌تاپ‌های معمولی باتری آن را جدا کرد؛ اما برای کسانی که با ساختار محصولات HP آشنا هستند، می‌توانند به‌راحتی باتری را تعویض کنند.
صفحه‌نمایش/ صفحه‌کلید/ اسپیکر/ میکروفون
لپ‌تاپ Spectre x360 صفحه‌نمایش LED با وضوح بسیار عالی 1080x1920 پیکسلی و به‌صورت HD دارد (شما می‌توانید حالت 2HD یا حتی 4HD را نیز دریافت کنید) که در آن از فناوری IPS استفاده شده است. همه این ویژگی‌ها باعث شده است در این صفحه‌نمایش تصاویر در رنگ‌هایی با طراوت بیش‌تر پخش شوند و صدا واضح‌تر و بلندتر شنیده می‌شود.

HP-Spectre-x360-Edits-23
صفحه‌کلید آن نور پس‌زمینه هم دارد (با استفاده از کلید F5 می‌توان نور پس‌زمینه را روشن یا خاموش کرد) کلیدها به سبک جزیره‌ای به‌خوبی از یکدیگر فاصله گرفته‌اند و گوشه‌های کلیدها گرد طراحی‌شده است که آن را برای استفاده خیلی لذت‌بخش می‌سازد؛ اما بسیاری از افراد هنوز همان صفحه‌کلیدهای مکانیکی و قدیمی را به این صفحه‌کلیدهای مغناطیسی ترجیح می‌دهند. تاچ پد آن نیز به‌صورت فوق‌العاده پهن طراحی‌شده است. کلیدهای این تاچ‌پد درون بدنه آن پنهان است. اسپیکرهای دوگانه همراه با فناوری‌های شرکت Bang و Olufsen از دیگر ویژگی‌های این محصول تبدیل‌پذیر است. وب کم HD و میکروفون هم بالای صفحه‌نمایش قرار دارد که برای تماس‌های تصویری به کارتان می‌آید.
ویندوز
در این لپ‌تاپ می‌توان ویندوز 10، 64 بیتی، در ویرایش‌های خانگی یا حرفه‌ای یا حتی ویندوز 7 یا 8.1 را نیز استفاده کرد؛ البته ویندوز ویرایش خانگی تمامی نیازهای روزمره یک کاربر نیمه‌حرفه‌ای را برآورده خواهد کرد. تنها دلیلی که شاید به ویندوز ویرایش حرفه‌ای نیاز باشد اتصال به شبکه‌های شرکت‌های بزرگ به‌منظور تجارت است.
نتیجه‌گیری
مهم‌ترین ویژگی لپ‌تاپ هیبریدی، قابلیت تبدیل آن است که داشتن آن ضرورتی ندارد چون بعید است که شما از آن اغلب به‌صورت تبلت یا حالت خیمه مانند و غیره استفاده کنید؛ اما داشتن آن نیز خالی از لطف نیست. شاید این محصول یکی از جذاب‌ترین نوت‌بوک‌هایی باشد که شرکت HP تابه‌حال ساخته است.
همان‌طور که ذکر شد می‌توان این لپ‌تاپ را با توجه به سلیقه موردنیاز خود پیکربندی کرد ولی اگر پردازنده i5 و حافظه اصلی (رم) 8 گیگابایت و حافظه SSD 256 گیگابایت داشته باشد، به‌راحتی از پس تمام‌کارهای روزانه شما برمی‌آید.
می‌توانید این محصول را از طریق اینترنت یا از فروشگاه‌های محلی رایانه خریداری کنید.
با بررسی‌های انجام‌شده این محصول 9 امتیاز از 10 امتیاز ممکن را دریافت کرده است. یک امتیاز عالی برای چیزی که دنبال آن هستید؛ ساخت خوب، کیفیت عالی.

ارسال نظر