اسپرینت 1.1 میلیون مشتری جدید را با هزینه­ فراوان به دست آورد

مارسلو کلور مدیر عامل شرکت اسپرینت به منظور ازتقا شرایط، سرویس دهی را تغییر داد و شبکه ­های بی­سیم را به روز رسانی کرد. این تغییر اگرچه منجر به افزایش مشتری شد ولی شرکت همچنان دارای ضرر و زیان مالی است.

اسپرینت 1.1 میلیون مشتری جدید را با هزینه­ فراوان به دست آورد

به گزارش کلیک، این در حالی است که مارسلو کلور مدیر عامل شرکت اسپرینت، دقیقا یک سال پیش در نخستین کنفرانس خود با سرمایه گذاران اعلام نمود که اپراتور بی سیم معیوب را متحول خواهد نمود.

کلور مدیرعامل اسپرینت وعده داده بود اقدامات جسورانه­ ای انجام خواهد داد تا مشتری هایی که به دلیل قطعی و کندی آنتن دهی سیستم موبایل، از آن رویگردان شده بودند را دوباره جذب نماید. او به وعده خود عمل کرد. بعد از گذشت چند ماه او طرح هایی برای اپراتور بی­سیم تلفن راه اندازی نمود تا دیگر لازم نباشد اپراتورهایی خطوط را بین آنها تقسیم نمایند. او به معرفی مفهوم لیزینگ گوشی­های هوشمند پرداخت (از زمانی که به رقابت با دیگران از جمله اپل پرداخت). او حتی دارای سرویس­های مشتری بود که دستگاه های تلفن همراه را به منزل شما ارائه می نمود.

اسپرینت در کجای این تحول قرار دارد؟

کلور در مصاحبه­­ اش در روز سه شنبه­ بیان نمود: "اگر این تحول یک مسابقه ماراتن باشد، ما در یک سوم ابتدایی آن قرار داریم."

مشتری ها در حال برگشت بودند. با این وجود سرعت پیشرفت طرح های او به اندازه کافی سریع نبود که بتواند بر شرکت تی-موبایل که در طول تابستان از شرکت اسپرینت بعنوان سومین اپراتور بی­سیم کشور پیشی گرفته بود، غلبه کند. تحول کلور هزینه زیادی داشته است و هر دوره­ای که او به عنوان مدیرعامل خدمت نموده، شرکت بخش عمده­ای از سرمایه اش را از دست داده است.

در ایالت کانزاس، پارک اورلند، شرکت در روز سه شنبه با گزارش جذب 237.000 مشتری با گوشی­­های هوشمند که سیم کارت دائمی دارند و یا افرادی که صورت­حساب­ خود را آخر ماه پرداخت می‌کنند و تمایل دارند اعتباری سه ماهه تا پایان ماه سپتامبر داشته باشند، به نقطه عطف خود رسید. این نخستین بار در طول دوسال گذشته است که شرکت به رشد قبلی خود در بخش سیم کارت­های دائمی رسیده است. این امر نشان می ­دهد که مشتری­ها در حال اعتماد به سرویس­های اسپرینت هستند و هزینه ­های پایین­تر آن نیز به مذاق کسانی که دنبال مقرون به صرفه بودن هستند خوش آمده است.

به دنیای جدید بی­سیم خوش آمدید که در آن اپراتورها تمام تلاش خود را می ­کنند تا بهترین سرویس را به شما ارائه دهند. در سه ماه گذشته شرکت اسپرینت به مشترکین DirecTV یکسال سرویس رایگان عرضه نمود. شرکت ای‌تی اند تی، DirecTV را به امید اینکه مشتریان تلویزیون ماهواره را در شبکه بی سیم ای‌تی اند تی جذب نماید ایجاد نمود. در ماه سپتامبر شرکت اسپرینت به عنوان قسمتی از برنامه ه­ایش تحت عنوان "آیفون برای همیشه" اعلام نمود که هر مشتری که خواهان مبادله آیفون 6 های خود با آیفون 6s می باشد می ­تواند با پرداخت ماهانه یک دلار این کار را انجام دهد.

ولی زیان­ ها همچنان ادامه داشت. روز سه شنبه شرکت اعلام نمود ضرر مالی سه ماه دوم به مبلغ 585 میلیون دلار یا 15 سنت در هر سهم که باعث 7.98 میلیارد دلار ضرر می شود، رسیده است. از آن بدتر براساس گزارش تامسون رویترز از هر سهم 8 سنت کاسته شده و مجموعه 8.14 میلیارد دلار از درآمد مورد انتظار سرمایه گذاران کاهش پیدا کرده است. شرکت همچنین بودجه خود را به کمتر از آنچه قبلا بوده، کاهش داد.

سهام اسپرینت 7.6 درصد سقوط داشت و به 4.48 دلار رسید.

مشتری­ ها به سایر شرکت­ها روی آوردند و میزان گردش مالی مشتریان در بخش سیم کارت دائمی از 2.18 درصد در سال گذشته به 1.54 درصد رسید. "این یک تغییر دراماتیک در مسیر شرکت به شمار می ­رفت" این را کلورا در کنفرانس تلفنی اش با تحلیل گران در روز سه شنبه اعلام نمود، با توجه به این­که این پایین ترین نرخ ممکن در تمام طول عمر شرکت به شمار می رفت.

کلورا با توجه به اینکه ماه اکتبر به دلیل افزایش مشتری، بهترین ماه شرکت در سال جاری بود، در مصاحبه­ای دورنمایی از نتایج سه ماهه بعدی شرکت را بیان داشت.

در مجموع، شرکت اسپرینت 1.1 میلیون مشتری جدید در سه ماهه دوم سال مالی جذب نموده است. که این کار تا حد زیادی از طریق توافق عمده فروشان­ آن‌ها با شرکای نمایندگان فروش همچون تراکفون صورت گرفته است.

بازهم پیشرفت این شرکت به اندازه‌ی کافی نبود تا بتواند از تی موبایل که 2.3 میلیون مشتری جذب نموده بود و یا وریزون که 1.3 میلیون مشتری جذب کرده بود، پیشی بگیرد. ای اند تی 2.5 میلیون مشتری جذب کرده بود، ولی پیشرفت این شرکت به واسطه‌ی 1 میلیون اتومبیلی که به سرویس این شرکت متصل شده‌اند، حفظ شده است.

سال دوم مدیرعاملی کلورا علائمی آشکار شد که نشان می ­داد شرکت بار دیگر مشتری ­ها را مورد توجه قرار داده است.

او در بیانیه ­ای اعلام کرد :

" سه ماهه‌ آینده نقطه عطفی را در تحول ما مشخص خواهد کرد"

ارسال نظر