یک اپلیکیشن ورزشی فعالیت نیروهای نظامی را برملا کرد

رسانه کلیک - در حالی که همواره افراد و چهره های مطرح دنیای فناوری به کاربران هشدار می دهند که از هر اپلیکیشنی استفاده نکنند، بار دیگر یک اپلیکیشن ورزشی برای سربازان آمریکایی دردسرساز شده است.

یک اپلیکیشن ورزشی فعالیت نیروهای نظامی را برملا کرد

اپلیکیشن موبایلی استراوا که برای فعالیت‌های ورزشی طراحی شده، نقشه گرماییِ مسیرهایی را منتشر کرده که کاربران آن برای دو یا دوچرخه‌سواری از آن استفاده می‌کرده اند. این نقشه‌ها تصاویری از پایگاه‌های نظامی در کشورهایی مثل سوریه و افغانستان را ارائه می‌دهد که سربازان داخل آن در حال تمرین و ورزش و فعالیت هستند. ارتش آمریکا در حال بررسی نقشه گرمایی منتشر شده است و مسائلی از این دست را بسیار مورد توجه قرار می دهد و به راحتی از کنار آن عبور نمی کند. با اطلاعات مکانی اپلیکیشن استراوا می‌توان به مسیرهای معمول گشت‌های نظامی دسترسی پیدا کرد.

نقشه گرمایی یا نقشه رنگی یک نوع تصویرسازی از اطلاعات است که در آن مقدار هر خانه از ماتریس ورودی با یک رنگ نمایش داده‌می‌شود. معمولا خانه‌هایی که دارای مقادیر بالایی هستند با رنگ‌های تیره‌تری نسب به خانه‌هایی که دارای مقادیر کمتری هستند به نمایش گذاشته می‌شوند. به طور معمول برای رنگ‌آمیزی نقشه رنگی برای هر مقدار از رنگی متفاوتی استفاده می‌کنند درحالی که محاسبه رنگ‌آمیزی با یک رنگ و شدت‌های مختلف آن ساده‌تر است. دلیل این امر تشخیص بهتر تفاوت رنگ‌های مختلف توسط چشم انسان است.

البته که محل دقیق پایگاه‌های نظامی معمولا شناخته شده است و ماهواره ها تصویری نسبتا دقیق از ساختمان آنها نشان می‌دهد، نقشه‌های گرمایی می‌تواند نشان دهد که کدام پایگاه بیشتر مورد استفاده نیروها است و سربازان چه مسیرهایی را طی می‌کنند. این نقشه‌ها سطح فعالیت و حرکت نیروها را متناسب با سطح روشنی آن روی نقشه، در داخل ساختمان‌ها هم نشان می‌دهد.

ارسال نظر