تسهیلات سازمان تامین اجتماعی به استارتاپ ها تعلق می گیرد

رسانه کلیک - دو وزارتخانه ارتباطات و کار برای رفع موانع بیمه‌ ای کسب و کارهای نوپا توافق کردند. بر این اساس، سازمان تامین اجتماعی پس از تصویب دولت، تسهیلاتی برای این کسب و کارها درنظر خواهد گرفت.

تسهیلات سازمان تامین اجتماعی به استارتاپ ها تعلق می گیرد

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از توافق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع موانع بیمه ای بر سر راه فعالیت استارتاپ ها و شرکت های نوپا خبر داد.

در این زمینه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار ربیعی با اشاره به تفاهم صورت گرفته عنوان کرد: قرار شد تمام موارد بیمه‌ ای چون نحوه رسیدگی، مشوق ها و معافیت های بیمه ای در این تفاهم نامه گنجانده شود و هماهنگی برای رفع موانع این نوع از کسب و کارهای نوپا صورت گیرد.

وزیر کار به برنامه ریزی برای رفع مشکلات و موانع پیش روی کسب و کارهای نوپا اشاره کرد و گفت: موانع درحال برطرف شدن است اما چون کار جدیدی است و کارهای جدید معمولا با ساختارهای اجرایی موجود همخوانی ندارند از این‌ رو باید در روش اجرا، هماهنگی هایی صورت گیرد.

وی در مورد رفع مشکلات مالیاتی نیز توضیح داد: با توجه به توافق این دو وزارتخانه، باید از طریق مجلس یا دولت شمول معافیت های مالیاتی خدمات مولد را برای این نوع از کسب و کارها گسترش دهیم تا مالیات صفر برای آنها درنظر گرفته شود.

در این زمینه وزیر ارتباطات نیز در توییتر نوشت: در جلسه ای با وزیر کار برای رفع موانع بیمه‌ ای کسب و کارهای نوپا از طریق طرح کارآفرین به راهکار اجرایی رسیدیم. بر این اساس سازمان تامین اجتماعی پس از تصویب دولت، تسهیلاتی برای این کسب و کارها در نظر خواهد گرفت.

ارسال نظر