حمایت از استارت آپ‌ها در دستور کار بانک‌ها

رسانه کلیک - مسعود کرباسیان در مجمع بانک صنعت و معدن گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ‏ای و تخصصی است که انتظار می‏ رود در رونق بخش صنعت، معدن و تجارت اقدامات مهمی را به انجام برساند. البته برای رونق این بخش‏ ها نباید بانک صنعت و معدن تنها باشد بلکه صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات و مدیریت صنعتی هم باید حمایت و کمک‏ هایشان را دریغ نکنند.

حمایت از استارت آپ‌ها در دستور کار بانک‌ها

البته برای رونق این بخش‏ ها نباید بانک صنعت و معدن تنها باشد بلکه صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات و مدیریت صنعتی هم باید حمایت و کمک‏ هایشان را دریغ نکنند.

وی افزود: در ابتدا قرار بود بانک توسعه تعاون حمایت‏ های لازم را در بحث صنایع کوچک و متوسط داشته باشد و باید این موضوع در زمان مشخص مورد بررسی قرار گیرد، از طرفی بانک ایران و اروپا با توجه به شرایط پسابرجام می ‏تواند به عنوان یک بانک قدرتمند عمل کند.

کرباسیان ادامه داد: در بحث فاینانس نیز که حدود ۳۰ میلیارد دلار است بیشتر به دو بخش طرح ‏های صنعتی و آب پرداخته شده که اگر بتوانید بخش خصوصی را نیز در بحث فاینانس مشارکت دهید، آن‏ها نیز می ‏توانند در جهت رونق صنعت کمک کننده باشند و بسیار مطلوب است.

وی در خصوص نوسازی صنایع عنوان داشت: در رشد ۸ درصدی سالیانه برنامه ششم ۷.۲ درصد آن بحث افزایش بهره‏ وری است بدین معنی که نیاز به نقدینگی، نوسازی، پُرکردن ظرفیت‏ های خالی و استفاده از زمینه‏ های صادراتی احساس می‏ شود که باید در برنامه ‏های راهبردی لحاظ شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: موضوع شرکت‏ های دانش ‏بنیان از موارد مهمی است اما متاسفانه فضای این بخش در سیستم بانکی کشور خالی است و باید حمایت‏ های لازم از دانش ‏بنیان ‏ها و استارت ‏آپ ‏ها صورت گیرد.

وی گفت: در زمینه معادن باید سیاست ‏های وزارت صنعت را دنبال کنیم. در وزارت نفت بخش ‏های اکتشاف، بهره ‏برداری و نگهداری تجمیع شدند و اقدام پسندیده ‏ای بود، اگر امکان این اقدام در بخش معادن هم وجود داشته باشد، خالی از لطف نیست.

کرباسیان افزود: از محورهای مهمی که در بودجه کشور وجود دارد اشتغال، دانش‏ بنیان ‏ها، پروژه‏ های زیست محیطی و اصلاح ساختار در بخش‎های انرژی، یارانه و صندوق بازنشستگی‎ است که سه بخش اول مرتبط با حوزه فعالیت بانک صنعت و معدن است و خواهش بنده این است که به این حوزه ‏ها بیشتر توجه شود.

ارسال نظر