ایرانیان و استفاده از اینترنت

اینترنت و فعالیت کاربران آن، در مکان های جغرافیایی متفاوت می تواند متفاوت و تاثیر گرفته از فرهنگ عامه مردم باشد. طبق آمارهای منتشر شده، ۵۸٫۳ درصد کاربران از این فضا بابت دریافت اطلاعات مربوط به کالا و خدمات استفاده کرده و ۳۷٫۵ درصد به ارسال و دریافت ایمیل می پردازند.

ایرانیان و استفاده از اینترنت

به گزارش کلیک، آمارهای مربوط به وضعیت ارتباطات کشور در سال ۱۳۹۴ در جداولی درباره استفاده افراد و خانوارها از ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده است. بر اساس این آمارها تا پایان سال ۱۳۹۴ درصد خانوارهای کشور که به تلفن ثابت دسترسی داشته اند ۹۷٫۶ درصد است. ۶۱٫۵ درصد از مردم از تلفن همراه استفاده می کنند و همچنین ۴۴٫۷۳ درصد از خانوارها به اینترنت دسترسی دارند.

آمار نشان می دهد ۶٫۸ درصد به تلفن های اینترنتی و ۲۷ درصد به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند، ۲۳ درصد به اینترنت بانک، ۴۱٫۱ درصد به دریافت عکس، فیلم، ویدئو، موزیک و بازی، ۳۰٫۲ درصد به دریافت نرم افزار و ۸٫۳ درصد به کاریابی اقدام می کنند.

براساس این گزارش ۸۴ درصد کاربران از رایانه های رومیزی، ۳۱ درصد از لپ تاپ، ۲۲ درصد از تبلت و ۲۱ درصد از گوشی تلفن همراه استفاده می کنند. این گزارش نشان می دهد که ۸۰ درصد افراد در محل سکونت خود، ۱۶ درصد در محل کار، ۱۰ درصد در محل تحصیل، یک درصد در کتابخانه‌ ها، ۱۷درصد در کافی ‌نت‌ ها و ۱۴ درصد با دستگاه‌ های سیار به اینترنت دسترسی دارند.

تا پایان آذرماه ۱۳۹۴، ، ۵۸ درصد از کاربران اینترنت کشور را مردان تشکیل داده و زنان ۴۲ درصد این آمار را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که ۵۸٫۳ درصد استفاده کنندگان از اینترنت جوانانی هستند که بین ۱۵ تا ۲۴ سال سن دارند.

کاربرانی که حداقل یک بار در روز به شبکه اینترنت دسترسی دارند ۳۵ درصد آمار را تشکیل داده و ۲۴ درصد از کاربران هم حداقل هفته‌ ای یک بار به شبکه اینترنت کشور دسترسی دارند. ۱۷درصد جمعیت حداقل یکبار در ماه از اینترنت استفاده می‌ کنند و کمتر از ۱۶ درصد افراد در بازه زمانی کمتر از یک بار در ماه به شبکه اینترنت دسترسی دارند.

عمده کاربران در استفاده از اینترنت ۶۲ درصد افراد برای کپی و انتقال فایل از این فضا استفاده می‌کنند و ۲۷ درصد مهارت های ارسال ایمیل یا رایانامه را دارا هستند. همچنین ۹٫۲ درصد از افراد از این فضا برای فرمول ‌های محاسباتی استفاده کرده و ۳۰٫۲ درصد افراد برای دانلود فایل‌ های مختلف از اینترنت بهره می‌گیرند همچنین چهار درصد افراد هم مشغول فعالیت‌ های برنامه ‌نویسی هستند.

منبع:ISNA

ارسال نظر