رکورد کاربران همزمان شبکه استیم بار دیگر شکسته شد

رسانه کلیک - به نظر می رسد دستاوردهای بازی بی نظیر PlayerUnknown's Battlegrounds تمامی ندارد و چندی پیش این بازی توانست بار دیگر رکورد کاربران همزمان شبکه استیم را بشکند.

رکورد کاربران همزمان شبکه استیم بار دیگر شکسته شد

بر کمتر کسی پوشیده است که شبکه استیم یکی از بهترین و محبوب ترین پلتفرم های بازی است که روزانه میلیون ها بازیکن از این پلتفرم پرمخاطب استفاده کرده و به تجربه عناوین ویدیویی پی سی می پردازند. سال میلادی 2017 را می توان یکی از بهترین سال های تاریخ استیم خطاب کرد، چرا که در این سال شرکت والو با اتخاذ سیاست های جدید و مناسب توانست محبوبیت این شبکه را افزایش دهد. از طرف دیگر، عرضه بازی های جدید و پرطرفدار در سال جاری هم تاثیر بسزایی در محبوبیت و افزایش کاربران این شبکه داشت.

در ماه آوریل سال میلادی 2017 بود که شرکت والو با انتشار آمار و ارقامی، از ثبت رکورد جدید کاربران همزمان شبکه استیم خبر داد. به گفته این شرکت، تعداد کاربران همزمان شبکه استیم در آوریل امسال به رقم 14 میلیون بازیکن در روز رسید که یک رکورد شگفت انگیزی برای والو و شبکه استیم محسوب می شود و برتری این پلتفرم را نسبت به سایر پلتفرم ها از قبیل اوریجین، یوپلی، پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو نشان می دهد.

اگرچه به مرور زمان این رکورد مدام شکسته می شد و آمار شگفت انگیزی برای شبکه استیم به ثبت می رسید، اما حال با توجه به آمار و ارقام جدید منتشر شده از سوی شرکت والو، به نظر می رسد که این رکورد فوق العاده به لطف حراج «جمعه سیاه» یا همان Black Friday و اعمال تخفیف های وسوسه انگیز بر روی عناوین ویدیویی جدید و قدیمی، بار دیگر شکسته شد و افتخار دیگری را برای شرکت والو و شبکه استیم به ارمغان آورده است.

بر این اساس، تعداد کاربران همزمان شبکه استیم در روز 25 نوامبر سال میلادی جاری (4 آذر ماه سال 96) از مرز 17 میلیون نفر عبور کرد. بنا به ادعای شرکت والو، به طور دقیق تعداد کاربران همزمان شبکه استیم در روز مذکور 17,686,886 نفر بوده است که در این میان، 6.9 میلیون نفر در حال تجربه عناوین ویدیویی بوده و سایر کاربران نیز در فروشگاه و بخش های دیگر پلتفرم استیم حضور داشته اند.

کاربران همزمان شبکه استیم

نکته جالب اینجا است که از 6.9 میلیون نفر، تقریبا 3 میلیون بازیکن در حال تجربه بازی مهیج و بی نظیر PlayerUnknown's Battlegrounds بوده اند که این موضوع، به خوبی بیانگر عملکرد فوق العاده این عنوان ویدیویی شوتر چند نفره و برتری آن نسبت به سایر بازی های شبکه استیم است. به علاوه، با توجه به حضور بیش از 3 میلیون بازیکن در بازی PUBG، این عنوان بار دیگر توانست رکورد جدیدی را برای خود به ثبت برساند.

از دیگر خبرهای مرتبط با بازی PlayerUnknown's Battlegrounds، می توان به فروش 22 میلیون نسخه ای آن اشاره کرد. چندی پیش، گزارش های جدیدی مبنی بر فروش 22 میلیون نسخه ای بازی PUBG منتشر شد که نشان داد این عنوان ویدیویی فقط و فقط در عرض دو هفته توانسته بیش از 2 میلیون نسخه فروش داشته باشد. جهت مطالعه متن کامل خبر، بر روی این لینک کلیک کنید.

همچنین، با بازی PlayerUnknown's Battlegroundsضمن دریافت جایزه بهترین بازی آنلاین و چند نفره سال در رویداد The Golden Joystick Awards 2017، در دسته بندی های «بهترین بازی سال»، «بهترین بازی ویدیویی در حال پیشرفت» و «بهترین بازی چند نفره سال» مراسم The Game Awards 2017 نیز حضور یافته و به دنبال جذب آرای داوران و بازیکنان است. برای مشاهده لیست کامل نامزدهای این مراسم، بر روی این لینک کلیک کنید.

شایان ذکر است؛ فرصت زیادی برای استفاده از تخفیف های پاییزی استیم باقی نمانده است، چرا که تخفیف های بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه شبکه استیم تحت عنوان تخفیف پاییزی از روز یکم آذر ماه سال جاری آغاز شد و تا ساعت 9:30 دقیقه شب روز 7 آذر ماه سال 96 به وقت تهران (ساعت 10:00 دقیقه صبح روز 27 نوامبر) ادامه دارد. خوشبختانه این تخفیف ها به صورت پیشنهادهای روزانه و یا ساعتی نیستند و نیازی به مراجعه و بررسی روزانه و یا ساعتی فروشگاه استیم نیست.

کاربران همزمان شبکه استیم

از مهم ترین و بهترین تخفیف های ارائه شده در شبکه استیم می توان به بازی های Left 4 Dead 2، رینبو سیکس سیج، Grand Theft Auto V، فالوت 4، Inside، راکت لیگ، Counter-Strike: Global Offensive، اساسین کرید اوریجین، Wolfenstein II: The New Colossus، نسخه ویژه سال بازی The Witcher 3: Wild Hunt و Middle-earth: Shadow of War اشاره کرد که با قیمت های بسیار مناسبی به فروش می رسند. برای مشاهده فهرست کامل تخفیف های بلک فرایدی شبکه استیم، اینجــــــــا کلیک کنید.

حال، دیدگاه شم در رابطه با رکورد شکنی مجدد کاربران همزمان شبکه استیم چیست؟ به نظر شما، پس از عرضه نسخه کامل و نهایی بازی PlayerUnknown's Battlegrounds، تعداد بازیکنان همزمان این عنوان چقدر خواهد بود؟

منبع: PC Gamer

ارسال نظر