بازی های واقعیت مجازی استیم وارد اتاق‌های بزرگ می‌شود

رسانه کلیک - اگر به بازی های واقعیت مجازی استیم علاقه دارید، بد نیست بدانید شرکت بازی‌سازی Valve اعلام کرده که این بازی ها را تا سال ۲۰۱۸ وارد اتاق هایی در ابعاد ۱۰ در ۱۰ می‌کند!

بازی های واقعیت مجازی استیم وارد اتاق‌های بزرگ می‌شود

استیم (Steam) جدیداً از بازی‌های واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند که مناسب اتاق‌های بزرگ است؛ برای مثال، علاقه‌مندان می‌توانند از این بازی‌ها، در اتاق نشیمن و یا در اتاقی در ابعاد ۴ در ۴ متر استفاده کنند. حتی کسانی که علاقه زیادی به تجربه بازی‌های واقعیت مجازی در مقیاسی بزرگ‌تر دارند، نیز می‌توانند همچنان از متدهای ردیابی Steam استفاده کنند.

شرکت Valve اعلام کرده تا سال ۲۰۱۸، SteamVR Tracking 2.0 را وارد عرصه بازی های واقعیت مجازی استیم می‌کند که از فضایی در ابعاد ۱۰ در ۱۰ متر و به جای ۲ ردیاب از ۴ ردیاب کمک می‌گیرد. این طراحی، مناسب مکان‌هایی است که به آزادی عمل بیشتری احتیاج دارد.

این شرکت به دنبال ایستگاه‌های ردیابی بیشتر و در نتیجه اتاق‌های بزرگ‌تری است، اما برای طراحی آن هیچ برنامه زمانی در نظر گرفته نشده است. البته نباید انتظار داشت که از این بازی‌های واقعیت مجازی بتوان در منازل استفاده کرد. به طور کلی، طراحی این سیستم‌ها بیشتر با اهداف تجاری و تبلیغاتی صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است نسل جدید سیستم‌های ردیابی با هدست های HTC Vive در حال حاضر، قابل اجرا نیست و توسعه‌دهندگان این طرح، به دنبال طراحی هدست‌های مناسب‌تری هستند. پس اگر تاکنون از واقعیت مجازی در محل‌های بزرگ استفاده نکرده‌اید، چیز زیادی از دست نداده‌اید.

ارسال نظر