گام به گام با چگونگی طراحی گوشی های سامسونگ (قسمت دوم)

در ادامه توضیحات گام‌به‌گام در خصوص نحوه طراحی و تولید گوشی‌های سامسونگ از زبان رئیس بخش طراحی و مدیریت گوشی‌های سامسونگ می‌رسیم به نحوه انتخاب اندازه و طراحی صفحات نمایش این گوشی‌ها. در ادامه با ما همراه باشید.

گام به گام با چگونگی طراحی گوشی های سامسونگ (قسمت دوم)

به گزارش کلیک، رئیس بخش طراحی و مدیریت گوشی‌های سامسونگ در خصوص نحوه تصمیم‌گیری برای انتخاب صفحه نمایش و حس‌گرهای دوربین گوشی این‌گونه توضیح داده است که هدف این شرکت در طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند استفاده از جدیدترین خلاقانه‌ترین و مفید‌ترین تکنولوژی‌ها در کنار هم است و به همین دلیل تیم مدیریت و طراحی به همراه تیم خلاقیت ابتکار و نوآوری در شرکت سامسونگ جلسات روزانه و هفتگی زیادی برگزار می‌کنند تا از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و ابداعات جدید در تولید این گوشی‌ها استفاده شود. مثلاً یکی از این ابداعات استفاده از شیشه دارای انحنا در این گوشی‌ها است که کیم گایی یونگ در این خصوص عقیده دارد که با توجه به آنچه در تحقیقات به عمل آمده روی نیاز کاربران به‌دست آمده است علاقه کاربران به صفحات نمایشی انحنادار است. این چیزی است که نه تنها کاربران دوست دارند در خصوص تلفن‌های همراه رخ دهد بلکه چیزی است که کاربران از تعبیه آن در وسایل الکترونیکی مثل تلویزیون و صفحات نمایش استقبال کرده‌اند. البته استفاده از صفحه نمایش منحنی در تلفن‌های هوشمند خود یک چالش بسیار بزرگ بوده است که با مطالعات و تحقیقات بسیار زیاد و بعد از استفاده موفق است صفحات نمایش دارای انحنا در تلویزیون‌ها محقق شده است. وی در ادامه در خصوص در نظر داشتن نحوه استفاده از صفحه نمایش و به‌کارگیری تکنولوژی استفاده شده در ساخت آن به خبرنگار MSN گفته است که اولین گوشی انحنادار قابل انعطاف جهان در کره جنوبی توسط شرکت سامسونگ تولید شده است که به گلکسی راندGalaxy Round مشهور شده است. میزان فروش این محصول نتوانست انتظار تولید‌کنندگان آن را برآورده سازد. دومین گوشی انحنادار Galaxy Note Edge بود که در صفحه نمایش آن از تعداد پیکسل بیشتری استفاده شده بود. از طرفی میزان کار آیی و قدرت این گوشی بالاتر و بهتر بود. اگرچه این گوشی در سطح جان توزیع شد اما باز هم نتوانست توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند و به همین دلیل میزان فروش آن نیز در حد انتظار تولیدکنندگان آن نبود. چیزی که برای تولی کنندگان سؤال‌برانگیز بود دلیل عدم استقبال کاربران از این نوع گوشی‌ها بود. در این زمان تیم طراحی این گوشی‌ها به سرپرستی کیم گایی یونگ بیشترین تمرکز خود را روی کار آیی گوشی قرار و صفحه نمایش آن قرار داده بودند. اما در این هنگام این تیم طراحی متوجه شدند که فکر و خواست کاربران تغییر کرده است. درست است که کار آیی از نکات مهم و قابل توجه در انتخاب گوشی است اما طراحی زیبا و مدرن نیز در جلب نظر کاربران و مشتریان اهمیت زیادی دارد. بنابراین در هنگام طراحی و تولید گوشی S6 این تیم علاوه بر تمرکز روی کار آیی و صفحه نمایش، اولویت اصلی خود را تمرکز روی طراحی زیبا و مدرن قرار داده که نتیجه آن به‌صورت گوشی سامسونگ S6 به بازار عرضه شده است. اما در طراحی گوشی‌های S7 نیز تمرکز اصلی بر روی زیبایی و مدرن بودن گوشی علاوه بر کار آیی و صفحه نمایش بوده است که به نظر می‌رسد این تیم در کار خود موفق بوده است.

اما رئیس این تیم طراحی و مدیریتی شرکت سامسونگ در خصوص ادامه تولید گوشی‌هایی به غیر از Edge گفته است که موضوع دیگری که این شرکت و تیم طراحی از نظرات کاربران و استفاده کنندگان گوشی‌های S6 دریافتند این بوده است که برخی افراد تمایل به استفاده از گوشی‌هایی دارند که انحنادار نباشد. در واقع تعداد افرادی که استفاده از این گوشی‌ها را ترجیح می‌دادند با تعداد افرادی که استفاده از گوشی‌های Edge را ترجیح می‌داده‌اند برابر و یکشان بوده است. میزان فروش گوشی‌های S6 و S6 Edge به ترتیب ۶۰ و ۴۰ درصد بوده است و این یعنی بسیاری از کاربران هنوز تمایل به استفاده از گوشی‌های غیر Edge دارند. از طرفی قیمت گوشی S^ Edge در حدود ۱۰۰ دلار گران‌تر از نوع غیر Edge بوده است که این نیز عاملی برای جلب مشتریان بیشتری به سمت گوشی S6 بوده است. به همین دلیل این شرکت روند تولید گوشی‌های غیر Edge را ادامه خواهد داد.

پاسخ وی در خصوص بزرگ‌تر بودن اندازه گوشی‌های Edge این‌گونه بوده است که در گوشی‌هایی که در آن‌ها از صفحات نمایش ۳بعدی و لبه‌دار استفاده می‌شود، فشرده سازی اتفاق می‌افتد حتی در گوشی‌های با صفحه نمایش ۵/۵ اینچی. عرض گوشی‌های Edge در حدود ۶/۷۲ میلیمتر است که شبیه به صفحات نمایش ۵ و ۲/۵ اینچی است و بنابراین صفحات نمایش ۵/۵ اینچی همچنان در رده صفحات نمایش کوچک و فشرده شده محسوب می‌شوند. اما اینکه چگونه این فشرده سازی انجام می‌شود به دلیل استفاده از شیشه سه بعدی و قابل انعطاف است که تلفیقی از دو تکنولوژی جدید و روز دنیا است.

در ادامه کیم گایی یونگ توضیح می‌دهد که سال گذشته یعنی هنگام طراحی و تولید S6 نیز این شرکت می‌توانسته است از این قابلیت برای تولید گوشی S6 استفاده کند اما طراحی S6 با صفحه نمایشی به اندازه ۱/ اینچ و ۶۹ میلیمتر طراحی شده بود. اما بعد از غرضه S6 به بازار بود که این تیم طراحی متوجه می‌شود که می‌تواند گوشی با همین امکانات در اندازه بزرگ‌تر به بازار عرضه کند تا نظر کاربران و مشتریان بیشتری را به خود جلب کند.

BBv6gni.img

به عقیده کیم گایی یونگ، بر اساس مطالعات ارگونومیک انجام شده توسط سامسونگ، کاربران زیادی هستند که تقاضای گوشی‌های هوشمند ۶۷ میلیمتری دارند. این افراد همان‌هایی هستند که تمایل به خرید گوشی‌های غیر Edge دارند به همین دلیلی این شرکت دو پرچم‌دار برای گوشی سری S خود دارد یکی سری Note و دیگری سری S که باید هر دو را تولید کند چون هر دو دسته مشتریان و متقاضیان خود را دارند. سال گذشته گوشی‌های تولیدشده در این شرکت در اندازه‌های ۱/ اینچ۵ تخت، ۱/۵ اینچ لبه‌دار و ۷/۵ اینچ برای سری Note بودند و طراحان این شرکت انتظار داشتند که این تنوع در اندازه تمام کاربران را راضی کند اما بعد از گذشت چند روز متوجه شدند که کاربران زیادی هستند که تمایل به خرید گوشی‌هایی با اندازه بزرگ‌تر دارند. به همین دلیل طراحان این شرکت تصمیم به انتخاب اندازه ۷۲٫x میلیمتری برای صفحه نمایش این گوشی‌ها گرفتند. در واقع این طراحان نمونه طراحی شده خود را که دارای صفحه نمایش ۱/۵ اینچی واقعی بدون استفاده از شیشه سه بعدی بود تغییر دادند. برای سری Edge نیز از اندازه ۵/۵ اینچ استفاده کردند. به گفته رئیس بخش طراحی و مدیریت گوشی‌های سامسونگ احتمالاً در ماه آینده میلادی سری Note نیز طراحی شود.

اما در خصوص تولید گوشی‌های S7 Edge Plus همانند گوشی‌های S6 Edge Plus کیم گایی یونگ خاطر نشان کرده است که سیاست این شرکت تغییر ناگهانی اندازه صفحه نمایش نیست به‌علاوه این شرکت تمایل به تولید گوشی‌های با صفحه نمایش بیش از اندازه بزرگ ندارد. هدف این شرکت بهینه سازی اندازه‌ها و جلب نظر قالب کاربران و مشتریان است بنابراین تمرکز بر انتخاب اندازه مناسب که نه بیش از حد بزرگ باشد و نه بیش از حد کوچک است. به گفته او وجود سه نوع گوشی‌های S7، S7 Edge و S7 Note می‌تواند نظر قریب به اتفاق کاربران را جلب گند و به نظر می‌رسد نیازی به طراحی و تولید سری plus برای گوشی‌های S7 وجود نداشته باشد.

ارسال نظر