علت سفر استفن هاوکینگ به فضا چیست؟

استفن هاوکینگ، مشهورترین فیزیکدان و کیهان شناس اظهار داشت که به فضا خواهد رفت و چنین امری با کمک گروه ویرجین (و تا حدودی به وسیله تکنولوژی جدید) محقق خواهد شد.

علت سفر استفن هاوکینگ به فضا چیست؟

به گزارش کلیک ، طبق بیانیه ای از آقای ریچارد برنسون موسس گروه ویرجین در سال ۲۰۱۵، هاوکینگ به فضا سفر خواهد کرد، برنسون یادآور شد که این پیشنهاد بخاطر قدردانی از هاوکینگ و احترام به اوست. پروفسور استیفن هاوکینگ فردی است که بیشترین تحسین را در جهان به خود اختصاص داده است، او نابغه ای است که چشمان ما را به روی شگفتی های جهان گشود، همچنین او فردی مهربان و خوشروست، و تنها فردی است که بلیط رایگان ویرجین گالاکتیک را دریافت کرد و درصورت سلامتی به فضا سفر خواهد کرد.

هاوکینگ با ۷۵ سال سن، پیرترین فضانورد به حساب نمی آید، بلکه پیرترین فضانورد فردی به نام جان گلن بود که در سن ۷۷ سالگی به فضا رفت. هاوکینگ اولین فردی است که با وجود اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) که به عنوان بیماری Lou Gehrig شناخته شده، به فضا خواهد رفت.

ALS نوعی بیماری نورون حرکتی است که ۵ سال بعد از تشخیص اولیه آن منجر به مرگ می شود. این حالت هاوکینگ اولین بار زمانی که ۲۱ ساله بود تشخیص داده شد و انتظار می رفت که دیگر بیست و پنجمین تولد خود را نبیند. اما اکنون ۵۰ سال از آن زمان گذشته است.

سفر به فضا شغل پرمخاطره ای است چه برسد به اینکه نگرانی در مورد سلامتی هم وجود داشته باشد. اکنون هاوکینگ برنامه دارد به فضا برود.

سفر هاوکینگ به فضا فرصتی برای دانشمندان ایجاد خواهد کرد که به مطالعه اثرات ALS در شرایط جدید مانند گرانش صفر بپردازند و می توان یکی از علل این سفر را همین امر دانست.

زمانی که این رویدادهای پیش بینی شده مطرح شد، هاوکینگ که هرگز تصوری از چنین شانس و فرصتی نداشت فورا بله گفت.

هاوکینگ متذکر شد که او در انتظار سفری با وقایع عالی است، سفر به فضا همانند ورود سه فرزندش به زندگی برای او شادی آور است.

سفر به فضا تنها موردی نیست که هاوکینگ با آن گرانش صفر را تجربه کرد بلکه یکی از این موارد است.

دوره جدید پرواز

سفینه فضایی دوم ویرجین گالاکتیک یک سفینه بالدار و قابل استفاده مجدد است و طراحی آن به گونه ای است که ۸ نفر (شامل ۲ خلبان) را به فضا می برد. رابطه بین هاوکینگ و ویرجین گالاکتیک رابطه کاملا جدیدی نیست.

سال گذشته هاوکینگ نام سفینه فضایی دوم که VSS Unity نامیده می شد را آشکار ساخت.

طی یک ویدئو ۴ دقیقه ای هاوکینگ Unity را اینگونه توضیح داد:

"Unity کمک خواهد کرد که مکان ما بر روی زمین و مسئولیت ما به عنوان ناظر، مفهوم تازه ای پیدا کند، و این موضوع به ما کمک خواهد کرد که مکانمان و آینده مان را در کیهان یعنی جایی که سرنوشت نهایی ما به آن بستگی دارد، شناسایی کنیم."

در نهایت، هاوکینگ مدت زیادی طرفدار پروازهای فضایی تجاری بوده است و از نقش ویرجین گالاکتیک در دموکراتیزه کردن فضا به شدت تحسین می کرد، او خواستار قادر ساختن بشریت برای داشتن تفکری صحیح از فضا بود.

طبق گفته او باید به بالا و ستارگان نگریست نه به پایین و انگشتان؛ اما با این وجود نیازی نیست که برای دیدن همه عظمت جهان به بالا نگاه کرد.

در مصاحبه ای با هاوکینگ به اهمیت قدرت واحد برای اکتشاف فضا به خصوص در مدت گردهم آیی حکومت از گوشه و کنار جهان و القا به نسل آینده اشاره شد.

همانطور که آلن استرن سرپرست ماموریت افق های جدید از پلوتون بیان کرد، سرمایه گذاری هایی مانند این به چند دلیل ارزشمند است، بخصوص دوتا از این دلایل اهمیت بیشتری دارد.

افزون بر اینکه دانش جدیدی ایجاد می شود، جامعه وسیع تری نیز ایجاد می شود. آنچه انجام می شود نوعی اکتشاف تاریخی است که افراد درباره آن نه تنها در روزها و هفته آینده می خوانند بلکه قرن ها و دهه های آینده نیز درباره آن خواهند خواند.

این موضوع باعث تحقق آرزوی ما یعنی داشتن جامعه ای بزرگتر خواهد شد.

به طور خلاصه، چیزهایی که ما روی آن سرمایه گذاری می کنیم (مانند ورزش یا جنگ یا علم و دانش) بازتاب مستقیمی هستند از ارزش هایی که در دست داریم و جامعه ای که در حال حاضر ساخته ایم.

آنچه که واضح است این است که هاوکینگ باور دارد به جایی خواهد رفت که کسی تاکنون نرفته است یا حداقل افراد کمی به آنجا رفته اند.

ارسال نظر