شارژهای برچسبی بی سیم به بازار آمدند

کارآفرینان فرانسوی برچسب های شارژر بی سیم را ساخته اند که به پشت گوشی های هوشمند، تبلت ها و هواپیماهای بدون سرنشین می چسبند و می تواند دستگاه های متعددی را به طور هم زمان در یک پد شارژ کنند.

شارژهای برچسبی بی سیم به بازار آمدند

به گزارش کلیک، شرکت Energysquare، سال گذشته توسط دو کارآفرین فرانسوی که به تازگی از مدرسه مهندسی فارغ التحصیل شده بودند تاسیس شد؛ کمپین کراودفاندینگ یا جمع سپاری را در کیک استارتر به امید افزایش درآمد تا ۳۳،۶۳۰ $ (۳۰٫۰۰۰ €) برای ارتقای ساخت راه اندازی کردند.

صفحه پد شارژ

بر خلاف محبوب ترین شارژرهای بی سیم امروزی، که از القای الکترومغناطیسی، یا رزونانس، برای ایجاد میدانی استفاده می کنند که از طریق آن برق بتواند بین دو کویل مسی عبور کند (فرستنده و گیرنده) فناوری Energysquare از هدایت الکتریکی استفاده می کند.

این برچسب نازک دارای دمی است که به پورت شارژ یا داده دستگاه تلفن همراه با اتصال برق یا میکرو USB و حتی اتصالات نوع USB-C متصل می شود. این برچسب شامل دو الکترود است که به باتری دستگاه متصل می شود.

زمانی که دستگاه بر روی سطح پد شارژ Energysquare که از مجموعه مربع های رسانا ساخته شده است و در ماده ای عایق کار گذاشته شده است، قرار می گیرد دو الکترود به محض تماس با دو مربع مختلف فعال می شوند.

برچسب شارژی روی گوشی

مدیر عامل شرکت Energysquare آقای Thibaut Guédou بیان کرد: ما صفحه و برچسب را به طوری طراحی کرده ایم که شما می توانید گوشی خود را در هر موقعیت روی آن قرار دهید و هر دو الکترود همچنان در تماس با دو مربع مختلف باشند. از این رو، این صفحه دستگاه را تشخیص می دهد و انرژی را به باتری ارسال می کند. شارژ از طریق القا [الکترومغناطیسی] انجام نمی شود بلکه به طور مستقیم از طریق تماس بین برچسب و سطح ایجاد می شود.

هر کدام از مربع های رسانا پد شارژ به طور مستقل توسط سیستم تعبیه شده این شرکت کنترل می شود، که اجازه می دهد پد دستگاه های مختلف تلفن همراه را با پروتکل های مختلف شارژ کند. پد شارژ زمانی فعال می شود که دو مربع به دستگاه تلفن همراه به وسیله برچسب متصل شوند. زمانی که دستگاه به طور کامل شارژ می شود، پد آن را شناسایی و شارژ را متوقف می کند.

Guédou بیان کرد: صفحه پد شارژ به طور خودکار شی فلزی خارجی و یا آب را شناسایی می کند و بدون برچسب هیچ انرژی را از طریق آن ارسال نمی کند. بنابراین قرار دادن هر شی بر روی آن و شستن آن با آب امکان پذیر است. ما شارژری را ساخته ایم که با انواع مختلف دستگاه های قابل حمل سازگار است: هواپیماهای بدون سرنشین، بلندگوهای بی سیم، لپ تاپ، و غیره.

پد شارژ SquareOne (یک مربعی) و پنج برچسب شارژ برای آی فون، تبلت یا گوشی های اندروید با قیمت حدود ۴۴ $ (€ ۳۹) توزیع می شود. و پد شارژ SquareTwo (دو مربعی)، که سطح بزرگتری برای دستگاه های بیشتر دارد با قیمت (۶۶ $) عرضه می شود.

پد شارژر یک مربعی و دو مربعی

بنیانگذاران Energysquare ادعا می کنند که این فناوری انتقال می تواند با همان سرعت و بهره وری شارژر سنتی شارژ کند. آنچه مورد نیاز است مجهز کردن تلفن هوشمند یا تبلت (اندروید و یا اپل) با یک برچسب کوچک است، که دمی برای اتصال دستگاه های تلفن همراه دارد.

تکمیل نمونه اولیه این دستگاه دو سال به طول انجامید اما در حال حاضر این فناوری کاملا کاربردی است.

منبع:digitaltrends

ارسال نظر