شبیه سازی پرتاب موشک به فضا محقق شد/ خطر انفجار شاتل «Heavy»

رسانه کلیک - یک دانشمند در عرصه هوا و فضا موفق به شبیه سازی پرتاب موشک Falcon Heavy شد که در نوع خود بی‌نظیر است.

شبیه سازی پرتاب موشک به فضا محقق شد/ خطر انفجار شاتل «Heavy»

Elon Musk دانشمند هوا و فضا انیمیشن جدیدی از SpaceX ایجاد کرده که فرآیند پرتاب برنامه ریزی شده موشک Falcon Heavy را نمایش می دهد. موشک Heavy نوامبر امسال به طور آزمایشی به فضا فرستاده می شود.

این انیمیشن پرتاب سه تقویت کننده موشک Heavy را به تصویر می کشد، که این تقویت کننده ها، به منظور پرتاب موشک به فضا طی دو مرحله از موشک جدا شده و بر روی زمین فرود می آیند.

گرچه این انیمیشن نوعی نگاه ایده آل از پرتاب Falcon Heavy است، اما حتی اگر همه چیز هم خوب پیش برود، همچنان واقعیت به طور کامل منطبق با شبیه سازی نیست.

خود Musk هم درباره شانس موفقیت اولین پرواز Falcon Heavy مطمئن نیست و در اینستاگرام گفته است: «چیزهای زیادی وجود دارند که می توانند پرتاب نوامبر امسال را دچار مشکل کنند».

وی امسال در کنفرانس دانش فضایی ISS R&D اعلام کرد: «اگر امکانات پرتاب فراهم باشد SpaceX در این پرتاب موفق خواهد بود».

به نظر می رسد نوعی جداسازی برنامه‌ریزی نشده و آنی حین اولین پرتاب آزمایشی موشک Heavy اتفاق بیفتد و منجر به انفجار شود که البته کارشناسان از این اتفاق به عنوان یک رویداد بی‌حاصل یاد نمی‌کنند.

به طور کلی در کار با موشک هر نوع شکستی منجر به یک فرصت یادگیری می‌شود، به طوری که Musk می‌گوید: «جوانب مختلفی در سیستم پرتاب Falcon Heavy وجود دارد که با شبیه سازی پرتاب موشک چندان قابل درک نیست و شناخت کامل ابعاد آن مستلزم پرتاب واقعی موشک به فضا است».

ارسال نظر