ماجرای گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت چینی

گوشی های ارزان قیمت با برندهای چینی در سال های گذشته بسیار مورد استقبال واقع شده است ولی محبوبیت این گوشی ها نسبت به قبل کمتر شده است.

ماجرای گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت چینی

کلیک-در طول چند سال گذشته گوشی های هوشمند چینی جای بسیار خوبی در جدول گوشی های هوشمند داشته اند و بعضاً برخی از برندها به عنوان برندهای برتر چینی و حتی جهانی شناخته شده اند. همان طور که گفته شد برندهای با کیفیت چینی توانسته اند در سطح جهانی نیز خوش بدرخشند، برندهایی مانند هواوی، اوپوو؛ ویوو تمام این برندها جریانی را برعلیه آیفون و سری گلکسی سامسونگ راه انداخته بودند که با قیمت کمتر امکاناتی مشابه با گوشی های گران قیمت بازار را عرضه می کردند. با این حال این گوشی ها توانسته اند که ۴۰ در صد از فروش بازار را به خود اختصاص دهند.

بر اساس تحقیقات Jessie Ding تحلیلگر امور اقتصادی در شانگهای مردم بیشتر به خرید گوشی های ارزان قیمت با قابلیت های معمولی گرایش دارند و بیشتر ترجیح می دهند که پول کمتری را صرف خرید گوشی هوشمند کنند و انتظار دارند که با این پول کم از امکانات مناسبی نیز برخوردار شوند. تحقیقات این تحلیل‌گر در کشورهای شرقی از جمله چین انجام شده است. به همین خاطر است که بسیاری از برندهای معتبر تولید گوشی های هوشمند با قیمت مناسب، مانند شیائومی در چین بنا شده اند. کمپانی شیائومی در طی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ توانسته فروش بسیار خوبی داشته باید و در بازار گوشی های هوشمند در چین حسابی جا خوش کند.

برنامه تولید گوشی های ارزان قیمت با کیفیت مناسب بسیار به اقتصاد چین کمک کرده است و دولت نیز از این مقوله سودهایی برده است. هنگامی که یکی از کالاهای بسیار مهم و پر استفاده در کشور از طریق کمپانی های داخلی تولید و عرضه شوند بی شک دیگر نیازی به وارد کردن گوشی های گران قیمت از برندهای بسیار گران قیمت نیست. در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ چینی ها توانستند ۶۵ درصد از بازار تولید گوشی های هوشمند را در دست بگیرند. هدف مهندسان چینی به دست گرفتن ۱۰۰ درصد بازار گوشی های هوشمند بود که موفق به دست یابی به چنین درصدی نشدند.

ماجرای گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت چینی

در سال ۲۰۱۶ برند معتبر و حالا جهانی هواوی نتوانست به خوبی عمل کند. در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ گوشی های هوشمند بسیار خوبی از طرف برندهای بین‌المللی و برندهای چینی معرفی شدند که هواوی نتوانست آن طور که باید بهترین های خود را مطرح کند. در سال ۲۰۱۶ محصول جدید بسیار خوبی از برندهای چینی دیده نشده است و شاید محصولات برندهای معتبر آن‌قدر چشم نواز بوده اند که دیگر کسی توجهی به گوشی های هوشمند چینی نمی کند.

اما با این حال برندهای چینی معتبری مانند ZTE، لنوو و TCL توانسته اند جای خوبی در بازارهای جهانی و آمریکایی برای خود باز کنند. البته برندهای ذکر شده در هند نیز بازار بسیار خوبی دارند. کارخانه برند ویوو در نزدیکی دهلی است و این برند یکی از برندهای بسیار معتبر و پر فروش در هند است. با این حال شرکت هایی مانند اوپوو و یا ویوو مانند قبل در بازار به فروش نمی رسند و براساس اظهارات سخنگوی شرکت اوپوو، برای افزایش محبوبیت برند و به دست آوردن شرایط قبلی شاید این برند مجبور به افزایش قیمت شود.

ارسال نظر