آماده سفر به مریخ شوید

ناسا این هفته با راه‌اندازی قوی‌ترین بوستر راکت جهان، یک‌قدم دیگر به راه‌اندازی سیستم پرتاب فضایی (SLS) به مریخ نزدیک‌تر شد. این آزمایش در مرکز آزمایش‌های مداری ATK در یوتا انجام شد.

آماده سفر به مریخ شوید

به گزارش کلیک، آزمایش روز سه‌شنبه دومین باری بود که بوستر به این روش آزمایش می‌شد و همین‌طور آخرین آزمایش پیش از پرتاب اصلی در سال ۲۰۱۸ است و در آن زمان ناسا فضاپیمای اوریون را آزمایش خواهد کرد.

ویلیام گرشتنمایر مدیر اکتشافات انسانی و ماموریت های ناسا در واشنگتن گفت "آزمون نهایی تایید صلاحیت سیستم‌های بوستر نشان‌دهنده پیشرفت واقعی در ساخت سیستم پرتاب فضایی است. مشاهده این آزمون به قدردانی از روند رو به رشد موفقیت‌ها در زمینه اکتشافات انسانی کمک و درهای جدید برای ماموریت‌های علمی و فناوری باز می‌کند."

maxresdefault (23)

بوستر مشتعل تقریبا به دمای ۶۰۰۰ درجه در طی دو دقیقه آزمایش رسید و دانشمندان ناسا داده‌های جمع‌آوری‌شده را با کمک ۵۳۰ ابزار مختلف در بوستر را ارزیابی خواهند کرد.

مایکل وال نویسنده ارشد Space.com و متخصص گزارشات مریخ می‌گوید "ناسا نیاز دارد بداند بوسترهای راکت قادر هستند برای دو دقیقه به حداکثر رانش برسند زیرا این اتفاقی است که باید در پرتاب نهایی رخ دهد. ناسا باید از کارکرد برنامه‌ریزی‌شده بوستر در هنگام پرتاب اصلی مطمئن شود. خوشبختانه آزمایش به‌خوبی پیش رفت و اکنون برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ SLS را پرتاب خواهیم کرد."

ارسال نظر