لپ‌ تاپ Surface Book 2 با دوام باتری شگفت انگیز از راه رسید

رسانه کلیک - کمپانی مایکروسافت از لپ‌ تاپ Surface Book 2 جدیدترین نسل از لپ‌تاپ های قدرتمند خود پرده برداشت؛ لپ تاپی که با قدرت پردازش بالای خود ۱۷ ساعت شارژ نگه می‌دارد!

لپ‌ تاپ Surface Book 2 با دوام باتری شگفت انگیز از راه رسید

مایکروسافت رسما لپ‌ تاپ Surface Book 2 را معرفی کرد. این شرکت مدعی است که قدرت و عملکرد مدل جدید (Surface Book 2) دو برابر بیشتر از قدرت و عملکرد مک بوک پرو شرکت اپل است. مایکروسافت همچنین در ادامه توضیحات خود به استفاده نکردن لپ‌ تاپ Surface Book 2 از دانگل‌های سخت افزاری اشاره کرده است.

لپ‌ تاپ Surface Book 2 را باید نسخه ارتقا یافته و پیشرفته قدرتمندترین لپ تاپ مایکروسافت تا به امروز بدانیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن مجهز شدن به یک باتری دارای ۱۷ ساعت دوام است که خارق‌العاده محسوب می‌شود. از نظر توان پردازشی نیز بهبود‌های زیادی در نسخه جدید صورت گرفته است.

در نگاه اول، لپ‌ تاپ Surface Book 2 شباهت‎های زیادی به نسل قبل دارد؛ با این‌حال، تغییرات جزئی در طراحی آن اعمال شده است. به عنوان مثال، لولاها و صفحه‌کلید بهبود پیدا کرده است. مانند نسل قبل، همچنان امکان جدا کردن نمایشگر از صفحه‏‌کلید وجود دارد.

همان‌طور که گفته شد، لپ‌تاپ سرفیس بوک ۲ در دو مدل راهی بازار خواهد شد. مدل ۱۳٫۵ اینچی و مدل ۱۵ اینچی، حق انتخاب بیشتری به کاربران می‌دهند و می‌توانید بسته به نیاز خود، یکی از این دو مدل را خریداری کنید. مدل ۱۳٫۵ اینچی به نمایشگری با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل مجهز شده و رزولوشن نمایشگر مدل ۱۵ اینچی، ۳۲۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است.

لپ‌ تاپ Surface Book 2

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک ۲ از شانزدهم نوامبر (۲۵ آبان) برای خرید در دسترس خواهد بود. پیش‌ فروش محصول یک هفته قبل و از تاریخ نهم نوامبر آغاز می‌شود. باز هم شاهد یک قیمت نجومی برای این لپ تاپ مایکروسافت هستیم. قیمت سرفیس بوک ۲ از ۱۴۹۹ دلار شروع شده و بسته به کانفیگ انتخابی بیشتر می‌شود.ایده کلی برای ساخت محصول، همانند نخستین نسخه ارائه شده در سال ۲۰۱۵ یعنی سرفیس بوک است؛ در ابتدا با یک لپ تاپ کاملا عادی مواجه هستیم، اما در ادامه می‌توان نمایشگر را از آن جدا و در قالب یک تبلت، به صورت کاملا مستقل استفاده کرد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات، اضافه شدن یک کانفیگ دارای نمایشگر بزرگتر است. سرفیس بوک اصلی تنها با نمایشگر ۱۳٫۵ اینچی عرضه می‌شود، اما اکنون در لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک ۲ شاهد عرضه دو کانفیگ مجزا از نظر نمایشگر هستیم که یکی مجهز به صفحه نمایش ۱۳٫۵ اینچی و دیگری مجهز به صفحه نمایش ۱۵ اینچی است.

با وجود چندین تغییر کوچک در ظاهر دستگاه، بیشترین تغییرات لپ‌ تاپ Surface Book 2 در مقایسه با نسخه پیشین مربوط به سخت افزار است. مایکروسافت مدعی است دوام باتری تمامی مدل‌های سرفیس بوک ۲ حدود ۱۷ ساعت است. با جدا کردن نمایشگر از بدنه و استفاده از دستگاه به عنوان یک تبلت، عمر باتری به ۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

به ادعای شرکت سازنده، قدرت لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک ۲ دو برابر جدیدترین مک بوک پرو اپل است. متاسفانه مایکروسافت به همین صحبت اکتفا کرده و جزییات بیشتری درباره دلیل مطرح کردن این ادعا به زبان نیاورده است. از طرفی دیگر، این لپ تاپ برای برطرف کردن نیازهای کاربران مقصد مک بوک پرو جدید اپل طراحی شده است، به همین دلیل باید آن را رقیبی جدید برای مک جدید بدانیم.

لپ‌ تاپ Surface Book 2

لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک ۲ با نمایشگر لمسی همراه شده‌اند و همچنین با قلم سرفیس پن جدید و سرفیس Dial سازگاری دارند. مدل ۱۵ اینچی سرفیس بوک ۲ از خنک‌کننده مجزا برای نمایشگر در هنگام استفاده از آن به عنوان تبلت و خنک‌کننده دیگر در صفحه‌کلید برای خنک‌ نگه‌داشتن دستگاه در هنگام پردازش محتوای سنگین، بهره می‌گیرد. با این‌حال، مدل ۱۳ اینچی با پردازنده Core i7 ، تنها از خنک‌کننده در صفحه‌کلید بهره می‌گیرد؛ مدل ۱۳ اینچی لپ‌تاپ جدید مایکروسافت با پردازنده Core i5 فاقد خنک‎کننده است.

لپ‌تاپ‏های جدید مایکروسافت از جمله مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی، از پردازنده نسل هشتمی Core i7-8650U اینتل با چهار هسته پردازشی استفاده می‎کند که با فناوری Turbo Boost همراه شده است و باعث می‌شود تا هسته‌های پردازشی روی فرکانس ۴٫۲ گیگاهرتز عمل کنند. نسخه ارزان‌قیمت مدل ۱۳ اینچی لپ‌تاپ سرفیس‌بوک ۲ تنها با پردازنده نسل هفتمی Core i5-7300U در دسترس قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از نقاط قوت لپ‌ تاپ Surface Book 2 که سازنده تاکید زیادی بر روی آن دارد، توانایی‌‌های دستگاه برای گیمرهاست. به ادعای مایکروسافت قدرت پردازش گرافیکی سرفیس بوک ۲ در مقایسه با سرفیس بوک پنج برابر بیشتر شده که تفاوت چشمگیری است. به عنوان نمونه با استفاده از آن می‌توان جدیدترین بازی‌ها همچون Forza Motorsport 7 را بر روی بالاترین کیفیت ممکن و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کرد!

لپ‌ تاپ Surface Book 2

در رابطه با تراشه گرافیکی به‌کار گرفته شده در لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک ۲، باید گفت که مدل ۱۳٫۵ اینچی با پردازنده کیبی لیک به GPU اختصاصی Intel HD Graphics 620 مجهز شده است و می‎توانید مدل مجهز به پردازنده کافی لیک را با GPU قدرت‌مندتر Intel UHD Graphics 620 یا کارت گرافیک اختصاصی GeForce GTX 1050 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی سفارش دهید. مدل ۱۵ اینچی نیز به جی‌پی‌یو (واحد پردازش گرافیکی) Intel UHD Graphics 620 مجهز شده است و در صورت تمایل، نسخه قدرت‏مندتر آن با کارت گرافیکی GeForce GTX 1060 با شش گیگابایت حافظه اختصاصی از طریق وب‌سایت رسمی مایکروسافت قابل خریداری است.

مدل ۱۳٫۵ اینچی و ۱۵ اینچی لپ‌تاپ سرفیس بوک ۲ در سه مدل با ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایت حافظه SSD عرضه خواهد شد. همچنین نسخه‌ی پایه‌ آن‌ها به هشت گیگابایت حافظه رم LPDDR3 با فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز مجهز شده است؛ البته امکان خریداری مدل مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه رم وجود دارد.

لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت دو درگاه USB-A 3.0 ، یک پورت یواس‌بی سی، اسلات حافظه SD ، جک هدفون و پورت اختصاصی سرفیس به منظور شارژ دارند. همچنین خبری از درگاه تاندربولت به همراه لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت نیست.

پیش از این در تابستان سال ۲۰۱۷ آماری از رضایت کاربران درباره لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک، در وبسایت Consumer Reports منتشر شده بود. در وبسایت مورد اشاره حدود ۹۰ هزار کاربر دیدگاه خود را در خصوص لپ تاپ های سرفس خریداری شده در خلال سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ اعلام کرده اند که بر این اساس حدود ۲۵ درصد از این افراد بابت هنگ کردن های متعدد، خاموش شدن های گاه و بی گاه و یا عدم پاسخگویی نمایشگر لمسی لپ تاپ های خود در پایان دومین سال استفاده ابراز نارضایتی کرده اند. چهار محصول مایکروسافت که رتبه آنها کاهش پیدا کرده شامل مدل های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی سرفس لپ تاپ و مدل های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی سرفس بوک می شوند.

لپ‌ تاپ Surface Book 2

خبر بدتر آن است که Consumer Reports اعلام کرده به دلیل احتمال بالای عدم پایداری و اطمینان لازم، پس از این دیگر هیچ کدام از لپ تاپ ها و تبلت های مایکروسافت برچسب «پیشنهادی» دریافت نخواهند کرد.«جری بیلینسون» (Jerry Beilinson) از Consumer Reports در این باره می گوید: «اگر شما تمایل دارید دستگاهی را خریداری کنید که تا چند سال به راحتی شما را همراهی کند، بهتر است به سراغ برندی بروید که رتبه اطمینان بالایی را از طرف کاربران دریافت کرده است.» او در ادامه اعلام کرد که محصولات اپل از این جهت بالاترین رتبه را در Consumer Reports به خود اختصاص داده اند.

البته لازم به یادآوری است که محصولی مانند مک بوک پرو مدل ۲۰۱۷ نیز به دلیل مشکلات متعدد باتری، در اوایل سال جاری از لیست محصولات پیشنهادی این وبسایت خارج شده بود.کمپانی مایکروسافت در اولین واکنش به این گزارش با ارسال بیانیه ای برای Consumer Reports اعلام کرد که از نظر این شرکت چنین گزارش هایی انعکاس دهنده دیدگاه واقعی کاربران در خصوص سرفس ها نیست و نمی تواند افزایش رضایتمندی آنها در طی ارائه نسل های مختلف از این محصولات را طی سال های گذشته نشان دهد.

پس از آن پانوس پانای به عنوان معاون ارشد مدیرعامل در زمینه محصولات مایکروسافت در بیانیه ای جداگانه گفت: «ما به محصولات خود و کارهای جذابی که کاربران ما با آنها انجام می دهند افتخار می کنیم. ما به جد پشتیبان کیفیت و پایداری محصولات خانواده سرفس هستیم و من با اطمینان به شما می گویم که هیچ زمانی بهتر از امروز برای خرید یکی سرفس نیست.»

مایکروسافت می گوید که آنها در طی این چند سال چیزهای زیادی در مسیر تولید سرفس ها آموخته اند و با وجود یکی دو اشکال، نرخ پس دادن محصولات فروخته شده خاصی چون تبلت سرفس پروی ۴ و لپ تاپ سرفس بوک بسیار کمتر از ۲۵ درصد اعلامی از سوی Consumer Reports است.

لپ‌ تاپ Surface Book 2

کمپانی ردموندی مدعیست که نرخ بروز اشکال به ازای هر دستگاه در محصولات سری سرفس حالا به کمتر از یک درصد رسیده است. آنها می پذیرند که تبلت ها و لپ تاپ های این کمپانی در شروع تا حدودی متزلزل نشان داده اند، اما در حال حاضر نرخ بروز اشکال در آنها در مقایسه با سایر محصولات دیگر کمپانی ها به هیچ وجه بیشتر نیست.

باید دید شرکت مایکروسافت در جدیدترین لپ تاپ خود یعنی سرفیس بوک ۲ (Surface Book 2) چه تصمیمات و سیاست‌هایی را اتخاذ خواهد کرد تا بیشترین درصد رضایت را در مقایسه با سایر محصولات کسب کند. با توجه به آمار ضد و نقیض وبسایت Consumer Reports، بدون شک شرکت مایکروسافت اقدامات نوینی را در جهت کسب رضایت مخاطبان و مشتریان خود انجام خواهد داد.

ارسال نظر