مقایسه سرفیس پرو ۲۰۱۷ مایکروسافت و اپل مک بوک پرو

شرکت مایکروسافت به تازگی از نسل جدید تبلت سرفیس پرو خود با پیشرفت های متعدد رونمایی به عمل آورد تا نشان دهد در نسل جدید تبلت خود تحولاتی به وجود آورده و محصولی مشابه قبل معرفی نکرده است. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت کلیک همراه باشید.

مقایسه سرفیس پرو ۲۰۱۷ مایکروسافت و اپل مک بوک پرو

کلیک - اگرچه سرفیس پرو با سیستم عاملی متفاوت نسبت به مک بوک پرو ۲۰۱۶ سیزده اینچی متفاوت است، اما می تواند یک رقیب برای این محصول شرکت کوپرتینویی به شمار رود. از این رو انجام مقایسه آن امری درست بوده و اشتباه تلقی نمی شود.

در این مقاله می خواهیم مقایسه بین دو محصول سرفیس پرو ۲۰۱۷ و اپل مک بوک پرو ۲۰۱۶ سیزده اینچی داشته باشیم تا مشخص شود محصول کدامیک از غول های بزرگ فناوری ارزش خرید بیشتری دارند. بنابراین مطالعه مطلب خالی از لطف نخواهد بود:

ساختار

سرفیس پرو ۲۰۱۷ از طراحی هیبریدی بهره می برد به شکلی که می توان آن را در حالت تبلت به کار گرفت یا در کنار صفحه کلید جدا شونده ای آن را به شکل لپتاپ درآورد. اما مک بوک پرو ۲۰۱۶ چنین نیست. زیرا اپل این محصول خود را همانند یک لپتاپ طراحی کرده و باید آن را با ساختاری متفاوت از سرفیس پرو ۲۰۱۷ مایکروسافت دانست.

ابعاد

سرفیس پرو ابعادی ۲۰۱*۲۹۲*۸٫۵ میلیمتری داشته اما مک بوک پرو ۱۳ اینچی ابعاد آن ۲۱۲*۳۰۴*۱۴٫۹ میلیمتری بوده که این لپتاپ را در مقایسه با سرفیس پرو جدید ضخیم، بزرگ و پهن تر نشان می‌دهد.

وزن

همانطور که سرفیس پرو ۲۰۱۷ در ابعاد کوچکتر بوده طبیعی است باید انتظار وزن کمتر ۷۷۰ گرمی را داشت اما مک بوک پرو وزن آن به ۱٫۳۷ کیلوگرم می رسد و هم وزن دیگر لپتاپ های بازار است اگرچه در مقایسه با برخی نوت بوک ها سبک محسوب می شود.

بدنه

سرفیس پرو ۲۰۱۷ مایکروسافت دارای بدنه منزنیومی بوده اما اپل مک بوک پرو را با بدنه آلومینیومی همراه ساخته که کیفیت بدنه بالایی محسوب می شود.

سایز صفحه نمایش

سرفیس پرو به نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی با نسبت تصویر ۸۸ درصدی مجهز است اما اپل مک بوک پرو با صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی که نسبت تصویری ۱۰۰ درصدی داشته، عرضه می کند.

صفحه نمایش لمسی

از آنجایی که سرفیس پرو ۲۰۱۷ در دسته تبلت ها قرار می گیرد به صفحه نمایش لمسی مجهز است اما مک بوک پرو اپل فاقد چنین نمایشگری می باشد.

رزولوشن صفحه نمایش

پنل صفحه نمایش سرفیس پرو رزولوشن ۱۸۲۴*۲۷۳۶ پیکسلی با تراکم ۲۶۷ppi داشته اما اپل مک بوک پرو رزولوشن صفحه نمایش آن به ۱۶۰۰*۲۵۶۰ پیکسلی با تراکم ۲۲۷ppi می رسد. بنابراین محصول مایکروسافت کیفیت تصویر بهتری ارائه می دهد.

تاچ بار لمسی

سرفیس پرو ۲۰۱۷ به عنوان محصول شرکت ردموندی فاقد تاچ بار لمسی بوده اما اپل سال ۲۰۱۶ مک بوک پرو را با تاچ بار لمسی OLED عرضه داشته که جایگزین کلیدهای تابع شده است.

سنسور اثر انگشت

متاسفانه سرفیس پرو ۲۰۱۷ فاقد سنسور اثرانگشت بوده اما اپل مک بوک پرو با تاچ آیدی که در بخش تاچ بار آن تعبیه شده به سنسور اثر انگشتی مجهز است.

اسکنر تشخیص چهره

شرکت مایکروسافت برای سرفیس پرو ۲۰۱۷ اسکنر تشخیص چهره ای جهت پشتیبانی از ویندوز هلو در نظر گرفته اما اپل مک بوک پرو ۲۰۱۶ فاقد چنین قابلیتی است.

پشتیبانی قلم استایلوس

از آنجایی که صفحه نمایش اپل مک بوک پرو ۲۰۱۶ لمسی نیست قابلیت پشتیبانی قلم استایلوس نیز شامل حال آن نشده است. اما سرفیس پرو ۲۰۱۷ به عنوان تبلتی با صفحه نمایش لمسی چنین ویژگی را شامل می شود.

پردازنده

شرکت مایکروسافت برای سرفیس پرو ۲۰۱۷ از پردازنده نسل هفتمی کبی لیک اینتل از نوع Core M3، Core i5 و Core i7 بهره گرفته است. اما اپل مک بوک پرو دارای پردازنده نسل ششمی اسکای لیک Core i5 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتزی بوده که می تواند عملکرد بزرگی از خود نشان دهد.

گرافیک

سرفیس پرو ۲۰۱۷ مایکروسافت در نسخه Core m3 با تراشه گرافیکی اینتل HD گرافیک ۶۱۵، در نسخه Core i5 با تراشه گرافیکی اینتل HD گرافیک ۶۲۰ و در نسخه Core i7 با تراشه گرافیکی اینتل iris پلاس گرافیک ۶۴۰ همراه است. در سوی دیگر مک بوک پرو اپل در نسخه بدون تاچ بار شامل تراشه گرافیکی اینتل iris گرافیک ۵۴۰ و در نسخه با تاچ بار لمسی شامل تراشه گرافیکی اینتل iris گرافیک ۵۵۰ می شود.

حافظه رم

سرفیس پرو مایکروسافت در مدل های ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایتی عرضه می شود اما مک بوک پرو اپل در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی به فروش می رسد.

حافظه داخلی

سرفیس پرو ۲۰۱۷ شامل حافظه داخلی ۱۲۸،۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی یا ۱ ترابایتی شده و مک بوک پرو ۲۰۱۶ شامل حافظه ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی یا یک ترابایتی می شود.

بدون فن

در حالی که نسخه Core m3 و i5 فاقد فن بوده اما مک بوک پرو اپل بدون فن نیست و از سیستم کولینگ مطلوبی بهره می برد.

پورت

سرفیس پرو ۲۰۱۷ از یک پورت USB 3.0 برخودار است اما مک بوک پرو شامل USB-C / تاندربولت ۳ شده و یک لپتاپی کامل در زمینه پورت محسوب می شود.

اسلات کارت میکرو اس دی

سرفیس پرو ۲۰۱۷ مایکروسافت چنین اسلاتی را دارا بوده اما متاسفانه اپل برای مک بوک پرو اسلات میکرو SD در نظر نگرفته است.

پورت شارژ

شرکت مایکروسافت برای سرفیس پرو ۲۰۱۷ از شارژ اختصاصی بهره گرفته اما مک بوک پرو دارای پورت USB-C برای شارژ است.

اسپیکرها

سرفیس پرو ۲۰۱۷ به اسپیکرهای استریو با فناوری دالبی اتم مجهز بوده اما اپل سعی کرده با افزودن اسپیکرهای استریو HDR کیفیت صوتی محصولش را افزون نماید.

باتری

سرفیس پرو ۲۰۱۷ می تواند بیش از ۱۳٫۵ ساعت را فعال باقی بماند اما مک بوک پرو اپل تنها ۱۰ ساعت را قادر است روشن بوده و موجب تجربه کاربری برای مخاطب شود.

دوربین

با توجه به سبک سخت افزاری سرفیس پرو ۲۰۱۷ به عنوان یک تبلت، در بخش عقب دوربین ۸ مگاپیکسلی و در بخش جلو دوربین ۵ مگاپیکسلی دارد. اما اپل مک بوک پرو تنها شامل یک وبکم ۷۲۰ پیکسلی می شود.

سیستم عامل

سرفیس پرو مایکروسافت دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ بوده اما اپل مک بوک پرو از سیستم عامل مک Os سیرا بهره می برد که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند.

تاریخ عرضه

شرکت اپل مک بوک پرو را در سال ۲۰۱۶ روانه بازار کرد اما شرکت مایکروسافت در ماه ژوئن سرفیس پرو ۲۰۱۷ را عرضه می کند.

قیمت پایه

اپل مک بوک پرو را در دو مدل ۱۴۹۹ و ۱۷۹۹ دلاری عرضه می کند اما سرفیس پرو مایکروسافت در سه مدل با قیمت ۷۹۹، ۹۹۹ و ۱۵۹۹ دلار عرضه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون دو محصول می توانید به وب سایت رسمی هریک از شرکت های مذکور مراجعه کنید.

ارسال نظر