Surface Pro 5 مایکروسافت متفاوت‌ترین لپ‌تاپ حال حاضر

کلیک - جدید‌ترین مدل از سری لپ‌تاپ‌های Surface Pro کمپانی مایکروسافت به بازار‌های جهانی عرضه شده و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و کاربران حرفه‌ای لپ‌تاپ‌ها مواجه شده است. یکی از سوال‌هایی که ذهن هر کاربر را می‌توان مشغول کند این است که آیا جدیدترین مدل Surface Pro مایکروسافت ارزش خریدن را دارد؟

Surface Pro 5 مایکروسافت متفاوت‌ترین لپ‌تاپ حال حاضر

شمار زیادی استدلال قوی برای پاسخ به سوال فوق وجود دارد. با این حال آیا شما در حال خرید یک Surface Pro جدید برای اولین‌بار هستید یا اینکه قصد دارید Surface قدیمی خود را به جدید‌ترین مدل Surface Pro ارتقا بدهید؟ محور اصلی هدف کمپانی مایکروسافت از عرضه مدل جدید Surface Pro این است که متفاوت‌ترین و همه‌کاره‌ترین لپ‌تاپ را به بازار‌های جهانی توزیع کند. لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت با نام Microsoft Surface Pro را می توان در زمره بهترین هیبریدی های جهان طبقه بندی کرد؛ این محصولات با تکیه بر متریال های حرفه ای و طراحی چشم نواز به همراه پشتیبانی غول نرم افزار جهان یعنی مایکروسافت، بسیاری از رقبای خود را به کنار زده است. کاربران از جدیدترین مدل Surface Pro هم می‌توانند به عنوان یک نوت‌بوک استفاده کنند و هم به عنوان یک تبلت! سوال اینجاست که کمپانی مایکروسافت چگونه همه ویژگی‌های یک لپ‌تاپ و تبلت را در مدل جدید Surface Pro‌ قرار داده است؟ بهتر است نگاهی بیاندازیم به ویژگی‌های جدید معرفی شده Surface Pro که امسال کمپانی مایکروسافت آن‌ها را اعلام کرد.

1th pic

برای شروع، کمپانی مایکروسافت مجموعه‌ای از عناصر را در طراحی جدید خود استفاده کرده است. استفاده از متریال‌های خاص در طراحی ظاهری Surface Pro جدید باعث شده تا این لپ‌تاپ سبک‌ترین لپ‌تاپ Surface شناخته شود. وزن Surface Pro جدید برای نسخه‌هایی که از پردازنده Intel Core m3 استفاده کرده‌اند تنها فقط ۷۶۸ گرم است و فقط ۸٫۵ میلی‌متر ضخامت دارد. هدف از کاهش وزن مدل جدید Surface Pro و سبک کردن آن، این است که دستگاه مورد نظر حمل و نقل راحت‌تری داشته باشد. درواقع جدید‌ترین مدل نسبت به مدل‌های قبلی خود از این مزیت برخوردار است. سنگینی لپ‌تاپ‌ها گاهی اوقات باعث می‌شود صدمات ناشی از سقوط لپ‌تاپ‌ها به زمین را بوجود بیاورند.

طراحی مکانیزم لولایی و انعطاف‌پذیری Surface Pro 5 به کاربر این امکان را می‌دهد تا با برقراری استند مخصوص، صفحه نمایش لپ‌تاپ را به موقعیت تقریبا مسطح ببرد. این حالت تجربه بسیار راحتی را برای کاربری که قصد دارد از قلم مخصوص برای نوشتن و یا طراحی بر روی صفحه نمایش Surface Pro 5 استفاده کند، فراهم می‌کند.

در حال حاضر امکان استفاده از Surface Dial وجود دارد؛ محیط هوشمندانه‌ای که برای برنامه‌ها و طرح‌های نقاشی طراحی شده است. با اسفاده از ویژگی مسطح کردن صفحه نمایش تجربه کار در Surface Dial لذت‌بخش‌تر از گذشته می‌شود. این حالت طیف کاملا جدیدی از امکانات را در اختیار یک کاربر خلاق قرار می‌دهد.

2th pic

کمپانی مایکروسافت در طراحی قلم Surface Pro 5 نیز تجدید‌نظر کرده است و به نوعی می‌توان گفت یک قلم ارتقا یافته را برای مدل جدید Surface Pro طراحی کرده است. حساسیت شیب قلم و بسیاری از حساسیت‌های سطوح قلم در هنگام فشار بر روی صفحه نمایش Surface Pro بیشتر شده و میزان تاخیر برای پاسخدهی بیشتر به ۲۱ میلی ثانیه کاهش پیدا کرده است.

با توجه به ماهیت سبک بودن Surface Pro 5 و حمل آسان آن و همچنین تعبیه یک استند مخصوص برای مسطح کردن صفحه نمایش لپ‌تاپ، به جرات می‌توان گفت که پرچمدار جدید کمپانی مایکروسافت در بسیاری از شرایط مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. Surface Pro جدید از نظر طراحی در لبه‌ها حالتی خمیده دارد که باعث می‌شود هنگام در دست گرفتن احساس بهتری داشته باشید. با طراحی پایه جدید دستگاه می‌توانید Surface Pro را با انعطاف ۱۶۵ درجه بر روی سطوح مورد نظرتان قرار دهید. این انعطاف یعنی می‌توانید Surface Pro را به شکلی تقریبا همسطح با زمین قرارداده و استفاده کنید. ظاهرا لولاهای به کار رفته در دستگاه هم از همیشه بهتر، محکم‌تر و قابل‌اعتمادتر شده‌اند.

به طور طبیعی هنگامی که یک مدل جدید ظاهر می‌شود انتظار می‌رود که قدرت سخت افزاری آن افزایش یابد. Surface Pro 5 شما را از این نکته ناامید نخواهد کرد به عبارت دیگر وظایف بیشتر و سنگین‌تری را می‌توانید با Surface Pro 5 انجام دهید چرا که کمپانی مایکروسافت مدل Surface Pro 5 را به آخرین نسخه از پردازنده Kaby Lake کمپانی اینتل مجهز کرده است این بدان معناست که Surface Pro 5 سریعترین پردازش‌ها را می‌تواند انجام دهد. در پشت پردازنده‌های قدرتمند مانند آخرین مدل پردازنده Kaby Lake که بدون شک کارایی بیشتری دارند، مصرف زیاد باتری و انرژی مورد توجه قرار می‌گیرد. عمر باتری یکی از بزرگترین نگرانی‌هایی است که هر کاربری که از دستگاه‌های قابل حمل استفاده می‌کند، می‌تواند داشته باشد. خوشبختانه لپ‌تاپ Surface Pro 5 در زمینه باتری موفق ظاهر شده، چرا که می‌تواند ۱۳٫۵ ساعت مصرف از باتری را به کاربر ارائه دهد. این میزان ساعت نسبت به مدل‌ قبلی خود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است بنابراین کاربران می‌توانند کارهای بیشتری را برای مدت طولانی انجام بدهند.

3th pic

یکی دیگر از مزایای پردازنده Kaby Lake این است که آن‌ها فن خنک‌کننده ندارند. به این معنی که Surface Pro بسیار بی سر و صدا‌تر از مدل‌های قبلی خود است. همچنین در جلوی دستگاه،بلند‌گو‌ها نیز بهبود یافته است بنابراین اگر در حال تماشای یک فیلم بر روی Surface Pro 5 هستید صدای واضح و شفافی را خواهید شنید و خبری از صداهای ناهنجار فن‌های حنک‌کننده نخواهد بود. با این وجود مدل هایی که از پردازنده های Core i7 استفاده می کنند، به خنک کننده های دارای فن تجهیز شده اند. مایکروسافت در ادامه به طراحی یک کولر جدید با نویز صوتی کمتر اشاره کرده است. Surface Pro های پیشین در برخی کانفیگ ها با مواردی حرارتی دست و پنجه نرم می کردند و عدم استفاده از کولر Active در مدل های Core i5 می تواند باعث نگرانی مجدد گردد! این محصول در رنگ بندی های Burgundy، Platinum، Graphite Gold و Cobalt Blue عرضه می گردد. مایکروسافت به رشد چشمگیر توان پردازشی اشاره کرده است و گفت: عملکرد پردازشی Surface Pro 5 تا ۵۰% درصد بهبود یافته است و یک ورژن مجهز به ارتباط LTE نیز در پاییز امسال راهی بازار می گردد.

4th pic

با اشاره به ویژگی‌های گفته شده، نوت‌بوک هیبریدی مایکروسافت قابلیت‌های چندمنظوره‌ای را دارد که اساسا می‌توان گفت این نوت‌بوک یک مالتی لپ‌تاپ است.در واقع تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌ی لپ‌تاپ‌ها در یک دستگاه به نام Surface Pro 5 جمع شده است. این لپ‌تاپ پتانسیل‌های خوبی برای کارایی در زمینه‌های مختلف نرم‌افزاری و طراحی دارد بنابراین می‌توان گفت Surface Pro 5 می‌تواند انتخاب خوب حرفه‌ای‌ها باشد. به عنوان یک نکته نهایی، با تولید و عرضه‌ی Surface Pro 5 به بازار‌های جهانی، مدل‌های قدیمی این سری تخفیف ویژه‌ای خواهند خورد. بنابراین برای اولین معامله می‌توانید Surface Pro 4 را انتخاب کنید چرا که به احتمال زیاد قیمت این لپ‌تاپ پس از عرضه Surface Pro 5 با کانفیگ Intel Core m3 از ۷۴۹ پوند به ۶۳۵ پوند کاهش پیدا کند که به نوبه خود وسوسه‌انگیز است.

ارسال نظر