برف‌ روب‌ های آنلاین از یک هفته پیش برنامه داشتند!

رسانه کلیک - برف تهران بازار کسب و کار قدیمی برف‌ روبی را داغ کرد؛ آن هم نه برف روب‌ هایی که در خیابان داد بزنند، بلکه آنهایی که برای خدمت خود آگهی آنلاین داده‌اند و این بار شاهد پدیده ای به نام برف روبی آنلاین هستیم.

برف‌ روب‌ های آنلاین از یک هفته پیش برنامه داشتند!

به گزارش کلیک به نقل از فارس؛ تهران سال‌ ها بود که برف سنگین به خود ندیده بود و یا بهتر بگویم برخی مناطق تهران در سال‌ های اخیر اصلا برف به خود ندیده بودند و صدای کارگران پارو به دستی که بعد از برف در خیابان داد می‌ زندند «برف پارو می‌کنیم» هم شنیده نمی‌ شد؛ ولی بالاخره تهران برفی شد و پشت بام‌ های تهران چنان سنگین شد که دلمان هوای همان صداها را کرد، این بار اما خبری از آن‌ ها نبود.

حالا به سبک زندگی مدرنی که به مدد گسترش اینترنت و خدمات آنلاین این روزها تجربه می‌ کنیم سراغ سایت‌ ها و اپلیکیشن‌ های ارائه خدمات و نیازمندی‌ ها می‌ رویم؛ سایت‌ هایی که هر نوع خدماتی در آنها یافت می‌شود و ناباورانه می‌ بینیم که چقدر بازار برف روبی آنلاین در آنها داغ است.

حالا فقط در یکی از این اپلیکیشن‌ ها نزدیک به ۱۹۰ آگهی برف روبی آنلاین ثبت شده است که قدیمی‌ ترین آنها مربوط به ۷ روز پیش است؛ وقتی که با او تماس می‌ گیرم می‌ گوید که مدام اپلیکیشن هواشناسی گوشی‌ اش را چک می‌کرده و از هفته قبل می‌دانسته تهران برفی است و برای آن برنامه داشته‌ اند.

صاحب یکی دیگر از آگهی‌ ها می‌ گوید نرخ این خدمت در تهران حداقل متری هزار تومان است و برای پاکسازی کامل کار ما را ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرد. او می‌گوید اگر درخت شکسته در جلوی در هم داشته باشید کنار می‌ زند و جلوی در پارکینگ را هم تمیز می‌کند. سایر آگهی‌ های برف‌ روبی مربوط به دیروز تا به حال هستند؛ کارگرانی که اکثرا تهرانی نیستند و شخصی کار می‌کنند. در تماس با یکی از آنها برای یک‌ آپارتمان 80 متری در مرکز تهران جزییات کار را سوال می‌کند و می‌ گوید برای اینکه برف‌ ها را از پشت بام به داخل حیاط پارو کند و و از آنجا هم به بیرون از منزل ۲۵۰ هزار تومان می‌گیرد. او می‌ گوید که خودش کار را مدیریت می‌کند و برای این کار تیم حرفه‌ ای دارد و یک ساعته کار را تمام می‌کند.

با یکی دیگر از آگهی دهندگان تماس می‌ گیرم، می‌ گوید فعلا در شمال شهر است و چند سفارش دیگر پذیرفته، می‌ گوید فردا می‌‌ آید و ۶۰۰ هزار تومان می‌ گیرد، گویا قرار است با ما هم مثل بالا شهری‌ ها حساب ‌کند.

آگهی دهنده دیگری در میان بازار داغ برف روبی های آنلاین می‌ گوید سه نفره می‌ آیند و هر کدام ۵۰ تومان می‌ گیرند و تخفیف هم نمی‌ دهند، تاکید می‌کند که زودتر تصمیم بگیرم چون سرش خیلی شلوغ است. خلاصه قرارمان این می‌ شود که هر موقع وقتش آزاد شد تماس بگیرد، ساعت از ۷ شب گذشته که تماس می‌ گیرد و می‌ گوید یک ساعت دیگر می‌ آیند، وقتی به او می‌ گویم دیگر دیر شده می‌ گوید امشب را تا صبح کار می‌ کنیم فردا هوا خیلی سرد می‌ شود و برف‌ ها یخ می‌ زند. تاکید می‌ کند که برای شکست یخ و یخ‌ زدایی بیشتر هم پول می‌گیرند و تعرفه تغییر می‌کند.

ارسال نظر