اتهام هک به ارتش الکترونیکی سوریه

مقامات امریکایی از مجازات سنگین برای سه عضو به اصطلاح "ارتش الکترونی سوریه" پرده برداشتند، که رسوایی بزرگی برای هک کردن در بازار رسانه های خبری حاصل نمود و منجر به ایجاد پست های جعلی در رسانه های اجتماعی شد.

اتهام هک به ارتش الکترونیکی سوریه

به گزارش کلیک، بازرسان گفته اند که گروه مکررا سیستم های کامپیوتری و کارکنان کاخ سفید را مورد هدف قرار داده اند اما در دسترسی به آنها با شکست مواجه شده اند.

سازمان های قضایی اتهامات جنایی منتصب به احمد عمر آغا، ۲۲ ساله؛ فیراث داردار، ۲۷ ساله؛ و پیتر رومار، ۳۶ ساله که همگی ملیت سوری دارند را اعلام نموده اند.
اسناد توقیف شده برای سه مورد اتهامات شامل توطئه، دسترسی غیر مجاز به کامپیوترها، دریافت عایدی از طریق اخاذی، پول شویی و استراق سمع می باشد.
FBI اعلام کرده است که آقا و داردار به لیست تحت تعقیب سایبری اضافه شده است و جایزه ای معادل با ۱۰۰۰۰۰ دلار امریکا برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری آنها شود پیشنهاد شده است. باور عمومی بر این است که هر دو در سوریه زندگی می کنند.طبق اسناد دادگاه، احتمال آن می رود که رومار در آلمان زندگی کند.

ارتش الکترونیکی سوریه (SEA) مسئول ضربه زدن به روزنه های اخباری است که گروه ادعا می کند گزارش تضادهای سوری را منحرف می کند.
بدنام ترین ضربه (هک) حساب توئیتر مطبوعات متناظر (The Assoiated Press) بود، که حاصل توئیت کردن اشتباه سال ۲۰۱۳ بود و گویای این بود که رئیس جمهور اوباما پس از دو انفجاری که در کاخ سفید رخ داده مجروح شده است.

دیگر قربانیان حملات SEA شامل حساب توئیتر سازمان عکس AFP، BBC، Al Jazeera، Financial Times و Guardian بودند.
در سال ۲۰۱۵، گروه به حساب های مجله France'd Le Monde، که چندین پیام شامل پیامی با عنوان Je ne suis pas Charlie (من چارلی نیستم) را توئیت کردند دسترسی پیدا کرد.بررسی امریکایی گویای این است که فعالیت در حدود سال ۲۰۱۱ زمانی که آقا و دادار شروع به مبارزه انتخاباتی شان در حمایت از دولت سوری و رئیس جمهور بشار اسد کردند شروع شده است.

به گفته¬ی یکی از دپارتمان دادگاهی، منظور از توطئه spear-phishing و دستیابی به سیستم های کامپیوتری دولت امریکا، و همچنین سازمان های بین المللی، سازمان های رسانه ای و دیگر هویت های بخش خصوصی که SEA فکر می کند با دولت سوریه خصومت دارند می باشد.
spear-phishing تکنیکی است که در آن مهاجم پیامی پنهانی می فرستد که به نظر می رسد این پیام از منبع معتمد است، که خواستار اعتبارنامه هایی است که مهاجمان را قادر می سازد تا به حساب های کاربری دسترسی پیدا کنند.

بازرسان اظهار داشته اند که گوه مکرراً سیستم های کامپیوتری و کارکنان کاخ سفید را مورد هدف قرار داده اند اما در دسترسی به دفتر اجرایی رئیس جمهور (EOP) با شکست مواجه شده اند. علیرغم این تلاشها، هیچ گاه دسترسی به سیستم های کامپیوتر یا حساب های کاربری موفقیت آمیز نبوده است.
از یک طرف، گروه سوری کنترل یک وب سایت تازه کارآمد که مخصوص افسران نیروی دریای امریکاست را در دست گرفته اند و به گفته مقامات دولتی پست مخربی را در سایت قرار داده اند که اعضای خدماتی را تشویق می کند تا سفارشات خود را رد کنند.

به گفته تعقیب گران قانونی، در برخی موارد، مهاجمان تهدید کرده اند که به کامپیوترها صدمه می زنند، داده ها را پاک می کنند یا داده های دزدی را به فروش می رسانند مگر اینکه قربانیان اخاذی آنها را پذیرفته و مبالغی به آنها بدهند. رومار بقول معروف واسط دریافت عوایدی حاصل از اخاذی است، که نمی تواند به سوریه انتقال یابد و این به دلیل ضمانت های اجرایی بین المللی است.

در حالیکه به نظر می رسد برخی از فعالیتها به امنیت اقتصادی و ملی ایالات متحده به نام سوریه لطمه وارد کند، این اظهارات تفصیلی نشان می دهند که اعضا نیز از مبالغ اخاذی برای ارسال پنهانی بسته های خود با هزینه افراد مجاز در کل دنیا استفاده می کنند، این به گفته وکیل مدافع ژنرال جان کارلین است.
اظهارات موجود در شکایت اثبات می کنند که خط میان مهاجمان جنایی معمولی و تهدیدات امنیتی ملی بالقوه بسیار مبهم و نامشخص است.
منبع: thestar

ارسال نظر