قدرتمندترین توربین بادی جهان 3 برابر بلندتر از مجسمه آزادی!

رسانه کلیک - همانطور که استفاده از سوخت های فسیلی رو به کاهش گذاشته، ابعاد و تعداد توربین بادی در حال افزایش است و دنیا به سمت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر پیش می رود.

قدرتمندترین توربین بادی جهان 3 برابر بلندتر از مجسمه آزادی!

شرکت جنرال الکتریک اعلام کرد که قصد دارد پس از تولید بلندترین توربین بادی دنیا، آن را بر فراز ساختمان های مشهور دنیا قرار دهد.

توربین Haliade-X از پایین ترین قسمت تا نوک پره های آن، حدود 260 متر ارتفاع دارد. این عدد را می توان سه برابر توربین های حال حاضر دانست و اگر می خواهید ارتفاع آن را تجسم کنید، باید بگوییم که سه برابر بلندتر از مجسمه آزادی است.

توربین بادی

جنرال الکتریک همچنین گفت که Haliade-X قدرتمندترین توربین بادی دنیا به حساب می آید که در طول یک سال و شرایط معمول آب و هوا، 67 گیگاوات-ساعت برق تولید می کند. این رقم 45 درصد بیشتر از سایر توربین های بادی است که توان تأمین برق 16 هزار خانه را داراست.

شرکت General Electric اعلام کرده که توربین بادی یاد شده از سال 2021 شروع به کار می کند، اما متأسفانه توضیحاتی در مورد اولین ساختمانی که Haliade-X روی آن نصب می شود، ارائه نشد.

هر اندازه که پره های توربین بلندتر باشند، انرژی بیشتر از جریان باد ذخیره می شود. موتورهای بزرگ تر توربین ها باعث می شود تا چرخش پره ها راحت تر انجام شود که به این ترتیب، راندمان کاری این وسیله بالا و طول عمر آن نیز افزایش می یابد.

بر اساس اطلاعاتی که موسسه انرژی آمریکا اعلام کرده، انرژی تولید شده توسط باد، هم اکنون حدود 5.6 درصد از این کشور را تحت پوشش خود قرار داده است. این رقم برای سال 2015 و 2012 به ترتیب 4.7 و 3.5 درصد گزارش شد. موسسه انرژی آمریکا همچنین به این موضوع اشاره کرده است که استفاده از انرژی تولید شده توسط توربین ها تا سال 2050 به 35 درصد خواهد رسید که رقم فوق العاده چشمگیری به شمار می رود.

همانطور که استفاده از انرژی باد در حال گسترش است، افراد فعال در این زمینه انتظار افزایش ابعاد توربین ها را دارند. حال، این افزایش تا چه حدی پیش می رود؟ آقای James Manwell کارشناس مرکز انرژی باد در دانشگاه ماساچوست در این باره می گوید:

هنوز نمی توان به طور قطع به این سوال پاسخ داد. از آنجا که افزایش ابعاد توربین با بزرگ شدن موتور آنها همراه است، در این زمینه محدودیت وجود دارد، چرا که افزایش اندازه موتور توربین، برابر با زیاد شدن وزن آن است.

ارسال نظر