تپسی، بازنده بزرگ یک صبحانه رایگان!

"تپسی صبحانه مجانی می دهد!" این عنوان خبر عجیبی بود که از پنجشنبه گذشته در صفحات مجازی منتشر شد که البته عمداً یا سهواً بازتاب چندانی هم پیدا نکرد؛ با توجه به شائبه خیالی بودن طرح که توسط بسیاری از کاربران مطرح می شد، به بررسی بیشتر این موضوع پرداختیم، با کلیک همراه باشید.

تپسی، بازنده بزرگ یک صبحانه رایگان!

کلیک - در نگاه اول این اقدام تپسی یه حرکت تبلیغاتی ساده به نظر می رسد، اما با تامل بیشتر در مورد امکان اجرایی شدن این حرکت و فیدبک کاربران به نکات جالبی می رسیم که اشاره به آنها خالی از لطف نیست.

تبلیغ یا ضد تبلیغ؟
تپسی این اقدام تبلیغاتی را با همکاری یکی از کافه های شهر تهران در روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۶ انجام داد و روال ثبت سفارش صبحانه رایگان به این صورت بود که کاربران تپسی با دیدن صبحانه بر روی نقشه اپلیکیشن تپسی (ظاهراً به طور تصادفی بر روی نقشه آیکونی ظاهر می شد) بر روی آن کلیک کرده و پس از ثبت سفارش، صبحانه ای رایگان که شامل نان و پنیر و آب پرتقال می شد را در محل از جانب رانندگان تپسی تحویل می گرفتند. در اینکه این اقدام یک حرکت خلاقانه به شمار می رود شکی نیست، اما سوال مطرح این است که این حرکت تبلیغات بود یا ضد تبلیغات؟

با رصدی که در این زمینه صورت گرفت و مشاهده بازخوردهای مختلف و عمدتاً اعتراضی کاربران در صفحات مجازی منتسب به تپسی به نظر می رسد این سفارشات بسیار بسیار محدود و ناچیز بوده و بیش از این که این حرکت یک تبلیغات مثبت و در جهت رضایت کاربر محسوب شود، به یک ضد تبلیغ بزرگ برای تپسی تبدیل شده است؛ چرا که کاربران معترض و بعضاً خشمگین بسیاری در نظرات خود العام کرده اند که ساعتها وقت برای رویت حداقل یک صبحانه در نقشه صرف کرده اند اما هیچ موردی ندیده اند، و تپسی را متهم به دروغ گویی و سو استفاده از این موضوع برای تبلیغات کرده اند که اگر به فرض این ادعای کاربران هم درست نباشد به نظر می رسد، باز هم بازنده این ماجرا تپسی بوده است چرا که موجب نارضایتی و خشم بسیاری از کاربرانی که اپلیکیشن تپسی را در گوشی های خود نصب کرده بودند، شد که نتیجه آن حذف این اپلیکیشن و ریزش قابل توجه کاربرانی که از تپسی استفاده می کردند، شده است.

نکته دیگری که کاربران به شدت به آن معترض بودند، عدم پاسخگویی اپلیکیشن تپسی به ثبت سفارشات بود چرا که برخی کاربران نیز مدعی بودند که با دیدن صبحانه بر روی آن کلیک کرده اند اما به دلایل نامعلوم، سفارشی ثبت نمی شد و با توجه به بازخور های کاربران، همین امر موجب ایجاد شائبه خیالی بودن این طرح را به ذهن برخی کاربران متبادر کرده بود.
به نظر می رسد، تیم مشاوره و بازاریابی تپسی می توانست در این زمینه ساز و کار بهتری در نظر بگیرد تا از شائبه های مختلف در زمینه خیالی بودن این طرح و خدشه وارد شدن به اعتبار این شرکت، جلوگیری شود.

در روزهایی که فشار بر روی تاکسی های اینترنتی هر روز بیشتر می شود، این شرکت ها ناچار به استفاده از مشوق های جدید برای از دست ندادن کاربران خود هستند اما توجه به خروجی ابزار تبلیغاتی مورد استفاده نیز بسیار مهم به نظر می رسد که منجر به نتیجه معکوس نگردد.

ارسال نظر