کنفرانس خبری تاکسی ماکسیم روسی در تهران برگزار شد

رسانه کلیک - کنفرانس خبری تاکسی ماکسیم روسی در ایران مورخ دوم آبان ماه با حضور مدیران و مسئولان بخش های مختلف این سرویس درخواست تاکسی برگزار شد.در ابتدای این نشست پائول استینیکوف مدیر روابط عمومی تاکسی ماکسیم در روسیه گفت: تاکسی ماکسیم یکی از کمپانی های بزرگ حمل و نقل در روسیه است و به زودی همایشی بین سران کشورهای روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان در ایران برگزار خواهد شد که صحبت های در این همایش در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی و امور مربوط به انرژی خواهد بود. ما دیروز با سرکنسولگر سفارت روسیه در ایران داشتیم و از طریق این رابط، روابط خودمان با ارگان های دولتی ایران برقرار می کنیم. کار ما به شکل آزمایشی شروع شده و سعی در بومی سازی آن داریم.

کنفرانس خبری تاکسی ماکسیم روسی در تهران برگزار شد

در ابتدای این نشست پائول استینیکوف مدیر روابط عمومی تاکسی ماکسیم در روسیه گفت: تاکسی ماکسیم یکی از کمپانی های بزرگ حمل و نقل در روسیه است و به زودی همایشی بین سران کشورهای روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان در ایران برگزار خواهد شد که صحبت های در این همایش در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی و امور مربوط به انرژی خواهد بود. ما دیروز با سرکنسولگر سفارت روسیه در ایران داشتیم و از طریق این رابط، روابط خودمان با ارگان های دولتی ایران برقرار می کنیم. کار ما به شکل آزمایشی شروع شده و سعی در بومی سازی آن داریم.

پس از وی ماکسیم شوشارین مدیر کل بخش درخواست تاکسی ماکسیم تاکسی در روسیه رو به خبرنگاران عنوان کرد: خوشحالم که با شما در شهر زیبای تهران ملاقات می کنم. امیدوارم تجربه های کاری ما در روسیه و دیگر کشورها، پشتوانه خوبی برای شروع و ادامه کار در ایران باشد. اعتقاد من این است برای اقتصاد ایران از طریق سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی بار مثبتی همراه خواهیم داشت. فعلا قدم های اولیه برداشته شده که به قدم های بزرگ تبدیل خواهد شد.

در ادامه رومان اپیفانو مدیر بخش مالی گفت: مبلغ سرمایه گذاری ما یک میلیون یورو در این زمینه بوده است و از این هزینه برای تکمیل و پیاده سازی زیرساخت های کمپانی در ایران استفاده می کنیم.

ایگار تاتارینسِو مدیر بخش آی تی در این نشست اظهار داشت: آی تی یعنی مردم. برای اینکه بتوانیم با شرایط ایران وفق پیدا کنیم، سعی در جذبِ متخصصان ایرانی داریم و به همین منظور یک مرکز آی تی که در آن متخصصان ایرانی حضور دارند را راه اندازی کرده ایم. از اهداف آتی ما تکمیل زیرساخت های آی تی و برقراری ارتباط با سازمان های مخابراتی و صدا و سیما است. همین طور جذب متخصصانی که در زمینه ارتباطات می توانند فعالیت کنند.

حمید بذرگر مدیر و سرپرست دفتر تاکسی ماکسیم در ایران گفت: خوشحالم یک سرویس بزرگ بین المللی که در چند کشور دنیا با موفقیت سرویس ارائه می دهد به ایران آمده. این نشان دهنده روابط بین المللی خوب ما است. حضور یک فعالیت جدید در یک کشور باعث ایجاد فرصت های شغلی می شود و در قسمت های مختلف از متخصصان ایرانی استفاده می کنیم. تصمیم داریم بزرگ ترین مرکز تماس در ایران را راه اندازی کنیم و مسلما صدها نفر در این مرکز با توجه به موفعیت هایی که به وجود خواهیم آورد مشغول کار خواهند شد.

پس از حمید بذرگر از سوی پائول استینیکوف گفته شد که: بازار ایران رقابتی خواهد بود و تجربه پانزده ساله ما نشان داده که هر کجا رقابت بیشتر باشد خدمات و کیفیت افزایش داشته است. در دوره آزمایشی به سر می بریم اما در همین دوره رقبای خود را پیدا کرده ایم.

شوشارین در تائید حرف های استینیکوف گفت: متاسفانه یکی از رقبای ما در بازار، رانندگانش را موظف کرده از برنامه ما استفاده نکنند. تجربه ما نشان داده چنین برخوردها و سیاست های خصمانه ای نباید وجود داشته باشد. یک برنامه زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که برای راننده و استفاده کننده راحت و قابل فهم باشد. امیدوارم این مشکل حل شود و به شکل قانونی و درست با هم رقابت کنیم. تنها هدف ما این نیست که یک سرویس مدرن و اقتصادی را به ارمغان بیاوریم و امنیت برای ما جایگاه بالایی دارد و در این زمینه صحبت هایی با نیروی انتظامی انجام شده است. می خواهیم تمام رانندگان از قوانین پیروی کنند و سوء پیشینه نداشته باشند چرا که برای مسافرین امنیت به وجود می آورد. یک سری آنالیزهای تست شخصیتی هم برای رانندگان خواهیم داشت واین را هم بگویم که نیروی انتظامی همکاری خوبی با ما داشت. برای بالا بردن امنیت تاکسی بانوان را هم در نظر داریم.

مدیر بخش آی تی در ادامه این نشست گفت: مشغول ترجمه سایت هستیم و اخیرا یک تیم متخصص مترجم ایرانی به ما اضافه شده اند که سعی دارند ترجمه های قبلی را تصحیح کنند و به سایت ما رنگ و بوی محلی ببخشند. خاطر نشان می کنم که ترجمه بخش مهمی از بومی سازی است و در حال حاضر در زمینه سیستم های نقشه هم فعال هستیم. نرم افزار و زیرساخت های آن در قلمرو جمهوری اسلامی ایران نیز پیش روی ما است و با اپراتور های موجود نیز وارد مذاکره شده ایم. پیش بینی می کنم این فرایند بیش از سه ماه طول نخواهد کشید و احتمالا در روزهای آخر سال میلادی کار ما به شکل حرفه ای درست می شود.

شوشارین در پاسخ به این سوال که چرا ایران را انتخاب کرده اند و آیا روابط سیاسی خوب ایران و روسیه تاثیری روی این تصمیم داشته است یا نه جواب داد: در کشورهایی مثل قزاقستان، تاجیکستان، گرجستان، بلاروس و اکراین فعالیت می کنیم و در خصوص ایران روابط سیاسی و اقتصادی حرف اول را می زنند. ایران آینده خوبی برای فعالیت در این حوزه دارد. بعد از برجام تمام درها باز شده و ما روی پای خودمان ایستاده ایم و با ارگان های دیگر تعامل داریم. هزینه سرمایه گذاری ما نهایی نیست و هر جا لازم باشد بیشتر خواهد شد.

مدیران تاکسی ماکسیم در ادامه گفتند: سه ماه است فعالیت ما شروع شده و دو هفته است حدود ششصد راننده عضو شده اند و تاریخ دقیق ما برای شروع فعالیت حرفه ای ما سه ماه دیگر است. برای رقبای خود این شرایط را فراهم کرده ایم که بتوانند از زیرساخت های ما استفاده کنند و از طریق نرم افزارهای ما به مشتریان خود سرویس بدهند. حدود چهل سازمان حمل و نقل در روسیه و کشورهای دیگر از زیرساخت های نرم افزاری ما استفاده می کنند و سود این اتفاق برای همه ما بود حتی رقبا و شرکای ما. با ورود به هر بازاری جایگاه اول را برای خودمان تصور می کنیم. سعی می کنیم با خدمات خوب کاری کنیم مشتریان تاکسی ماکسیم را انتخاب کنند. ما تصمیم داریم از همان روزهای اول در تمام ایران فعالیت خودمان را شروع کنیم. در حال استخدام متخصصان تهیه نقشه هستیم و می توانیم بگوییم بخش اعظم کار در زمینه بومی سازی نقشه صورت می گیرد. برای رسیدن به آنچه در نظر داریم در آینده حدود هزار و پانصد نفر نیروی مستقیم را به کار می گیریم که این عدد بدون در نظر گرفتن راننده ها است.

[lightgallery images="137564,137565,137566,137567,137568,137569,137570,137571,137572,137573,137574,137575"]

ارسال نظر