رقابت دانشجوی انصرافی ٢٣ ساله با شرکت اوبر

رسانه کلیک - مارکوس ویلینگ دانشجوی انصرافی ۲۳ ساله انگلیسی به تازگی اپلیکیشنی به نام Taxify را در جهت رقابت با برنامه Uber توسعه و عرضه کرد.

رقابت دانشجوی انصرافی ٢٣ ساله با شرکت اوبر

اپلیکیشن Taxify که توسط یک دانشجوی انصرافی ۲۳ ساله در انگلیس طراحی و عرضه شد، سفارش های تاکسی ارزان قیمت را پوشش می دهد و رقیب استونیایی سرویس محبوب هم‌سفری آنلاین Uber محسوب می شود. این اپلیکیشن در ماه سپتامبر و روز سه شنبه در شهر لندن عرضه می شود؛ برنامه ای که با هدف تحقق تخفیف های ۵۰٪ برای مسافران راه اندازی خواهد شد تا انگیزه ای برای کاربران باشد که این برنامه را دانلود و نصب کنند.

مسافران مانند آنچه در سرویس Uber به چشم می خورد، می توانند اپ Taxify را دانلود کنند، شماره تلفن خود را ثبت کنند و یک تاکسی را به محل خود سفارش دهند. اما برخلاف اوبر، مسافران می توانند با پول نقد و یا از طریق برنامه با یک کارت بانکی از پیش ثبت شده پرداخت کنند؛ درست مانند آنچه در سرویس های مشابه ایرانی مثل اسنپ و تپسی مشاهده می شود.

هنگامی که یکی از کارمندان وبسایت Business Insider یک مسافت را در دو برنامه مقایسه می کرد، به این نتیجه رسید که Taxify تقریبا سه برابر ارزان تر از Uber است. یک مسافت از ایستگاه الدات شرقی تا ایستگاه Angel حدود ۴٫۲۵ پوند هزینه در برنامه Taxify در بر داشت؛ در حالی که هزینه محاسبه شده با برنامه اوبر برای همان مسافت ۱۶ پوند بود.

همانطور که پیش‌تر بدان اشاره شد، بنیان‌گذار برنامه Taxify یک دانشجو ٢٣ ساله انگلیسی به نام Markus Villig بوده که دانشگاه را ترک کرده است. وی قبل از اینکه این برنامه را به بازارهای کشورهای اروپایی و آفریقایی و شرق اروپا گسترش دهد، کار را از لندن آغاز کرد.

1th pic

ویلینگ در این باره به Business Insider گفت: تکسیفای می تواند پس از لندن در پاریس راه اندازی شود.

سوال اینجاست که آیا Taxify به عنوان یک برنامه نوپا و استارت‌آپ می تواند Uber را شکست دهد؟ اوبر در واقع سرویس قدرتمندی است که طبق آمار عجیب گوگل بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از سراسر جهان آن را دانلود کرده اند. این سرویس اینترنتی به شما کمک می کند که در خارج از کشور بتوانید برای خود وسیله حمل و نقلی را بدون مشکل و تنها با داشتن مستر کارت درخواست کنید. بیشتر از ۱۶ شهر اصلی در کشور انگلستان توسط این برنامه پوشش داده می شود. از این برنامه به عنوان مسیریاب نیز می توانید استفاده کنید. تمامی مکان ها نقشه برداری شده اند و امکان استفاده از آن در اغلب نقاط و کشورهای مختلف وجود دارد. این سرویس از سیستم پرداخت آنلاین paypal نیز پشتیبانی می کند.

اوبر ارزشمندترین شرکت خصوصی در جهان است و حدود ۱۵ میلیارد دلار سهام دارد و به منظور توسعه رشد جهانی، سهام خود را روز به روز افزایش می دهد. این برنامه در لندن با ۴۰ هزار راننده ثبت شده رکورددار است. همچنین ۱۰،۰۰۰ راننده در این سرویس هم سفر آنلاین Uber ثبت نام کرده یا در انتظار ثبت نام فقط در شهر لندن هستند.

ارسال نظر