این شهاب سنگ غول پیکر و سرگردان سال ۲۰۷۹ به زمین برخورد می‌کند!

رسانه کلیک - دانشمندان پیش بینی کرده اند که شهاب سنگ TC4 که هفته گذشته در فاصله بسیار نزدیک نسبت به زمین قرار گرفت، تنها چند دهه دیگر به زمین اصابت می‌کند!

این شهاب سنگ غول پیکر و سرگردان سال ۲۰۷۹ به زمین برخورد می‌کند!

به گزارش کلیک؛ به نقل از وب‌سایت بی جی آر؛ صخره شهابی ۲۰۱۲ TC4 چند روز گذشته در فاصله ۲۷ هزار مایلی از سیاره زمین و نزدیک مدار ماهواره‌ها قرار گرفت. حال محققان هوا و فضا پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده نزدیک این صخره سرانجام تیرش به هدف خورده و آثار تخریبی غیر قابل مهاری را از خود به جای می‌گذارد!

شهاب سنگ TC4 هفته پیش آنقدر به زمین نزدیک شده بود که دانشمندان آن را تنها کسری از فاصله زمین تا ماه عنوان کردند. اما آنچه باعث نگرانی محققان شده است این نیست که این صخره عظیم الجثه و سرگردان سال ۲۰۵۰ نیز از کنار زمین عبور می‌کند، بلکه نگرانی اصلی آنان از این بابت است که بر اساس مدل های موجود، این صخره کیهانی ۲۹ سال بعد از آن به سمت زمین حمله می‌کند؛ اما این بار غیر قابل مهار و بسیار مخرب‌تر از قبل!

رودیگر ژهن از آژانس فضایی اروپا در این خصوص اظهار داشت: «ما امروز می‌دانیم این شهاب سال ۲۰۵۰ به زمین اصابت نمی‌کند، اما تا حدی به زمین نزدیک می‌شود که تحت نیروی جاذبه زمین از مسیر اصلی خود منحرف شده و تا سال ۲۰۷۹ زمین را هدف قرار می‌دهد».

شایان ذکر است؛ مسیر حرکت صخره کیهانی TC4 به طور کامل قابل پیش بینی نیست و اینکه در سال ۲۰۱۵ چقدر به زمین نزدیک می‌شود، هنوز نامشخص است. اما امکان برخورد آن با سیاره ما تنها ۱ از ۷۵۰ یا حدود ۰٫۱۳ درصد است!

دانشمندان همچنین اعلام کرده‌اند که این شهاب سنگ به اندازه یک خانه است و گرچه در صورت برخورد با زمین آسیب جدی به برخی مناطق وارد می‌کند، اما نمی‌توان آن را پایان حیات بر روی زمین دانست.

ارسال نظر