بررسی مودم TD-LTE ایرانسل

ما این دستگاه را اولین بار در شهر کرج تست کردیم و طبق توضیخات شرکت سازنده آن را در کنار پنجره قرار دادیم تا آنتن دهی بهتری داشته باشد. اما تنها یک چراغ آنتن دهی روشن شد. با این وجود با استفاده از سرویس Speed Test به سرعتی حدود ۱۰ مگابیت بر ثانیه دانلود و ۴ مگابیت بر ثانیه آپلود، دست پیدا کردیم. با تغییر محل دستگاه به نقطه‌ای بلندتر اما دورتر از پنجره سرعت دانلود اینترنت به ۱۹٫۹۳ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود به ۶٫۲۹ مگابیت بر ثانیه ارتقا پیدا کرد اما همچنان تنها یک چراغ آنتن مودم روشن بود.

بررسی مودم TD-LTE ایرانسل

کلیک - برخلاف اینترنت ADSL و انواع دیگر اینترنت شما در TD-LTE سرعت خریداری نمی‌کنید بلکه تنها «حجم» می‌خرید، این متود اکنون در اکثر نقاط دنیا در حال اجرا و پیاده سازی است.
مودمی که مورد بررسی ما قرار داشت، مدل B5142 بود. این نوع مودم‌ها پرتابل نیستند و تنها با اتصال به برق شروع به کار می‌کنند، همچنین از نظر ظاهری کاملا مشابه مودم‌های وایمکس شرکت ایرانسل هستند. مودم نامبرده محصولی از شرکت Huawei است که با نماید ایرانسل به فروش می‌رسد.

در کنار جعبه مودم یک سیم کارت TD-LTE متصل شده که باید درون دستگاه قرار گیرد. این محصول توسط کارشناسان ایرانسل نصب نمی‌گردد و باید شخصا اقدام به نصب آن نمایید. سیم کارت مربوطه که از فرکانس TD-LTE پشتیبانی می‌کند را در شیار سیم کارت دستگاه قرار داده و سپس آن را به برق متصل کنید. ایرانسل نقاط زیادی را تحت پوشش اینترنت نسل جدید خود قرار داده و از این رو با چک کردن آدرس خود از روی نقشه ایرانسل می‌توانید از آنتن دهی آن مطمئن شوید.
پس از روشن شدن همه چراغ‌های دستگاه که حدود یک دقیقه زمان می‌برد باید یا دستگاه را از طریق کابل LAN موجود در جعبه به کامپیوتر متصل کنید یا از طریق رمز عبوری که پشت مودم برای وای-فای در نظر گرفته شده به آن متصل شوید. پس از آن لازم است تا مراجعه به منوی ادمین مودم از طریق مرورگر رمز عبور مورد نظرتان را جایگزین رمز فعلی کنید.
تنظیمات دیگری برای شروع کار لازم نیست تنها کافی است شروع به وبگردی نمایید.

ما این دستگاه را اولین بار در شهر کرج تست کردیم و طبق توضیخات شرکت سازنده آن را در کنار پنجره قرار دادیم تا آنتن دهی بهتری داشته باشد. اما تنها یک چراغ آنتن دهی روشن شد. با این وجود با استفاده از سرویس Speed Test به سرعتی حدود ۱۰ مگابیت بر ثانیه دانلود و ۴ مگابیت بر ثانیه آپلود، دست پیدا کردیم. با تغییر محل دستگاه به نقطه‌ای بلندتر اما دورتر از پنجره سرعت دانلود اینترنت به ۱۹٫۹۳ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود به ۶٫۲۹ مگابیت بر ثانیه ارتقا پیدا کرد اما همچنان تنها یک چراغ آنتن مودم روشن بود.


در یک تست دیگر در شهر تهران در منطقه امیر آباد، دستگاه با ۲ چراغ روشن آنتن سرعت اینترنت ۲۹٫۸۳ مگابیت در حالت دانلود و ۷٫۱۸ مگابیت برای آپلود ارائه کرد.

همچنین در محدود جنت آباد مرکزی (خیابان مخبری) به تست سرعت اینترنت پرداختیم، اما متاسفانه نتایج قابل توجهی نمایش داده نشد و آنتن دهی در این منطقه امکان پذیر نبود.

ارسال نظر