شرکت‌های فناوری آمریکایی در چین از نیروی کار سوءاستفاده می‌کنند

رسانه کلیک - مایکروسافت، اپل، آمازون و سونی از جمله شرکت‌هایی هستند که شرایط سختگیرانه و نامناسبی را به نیروهای کار خود در چین تحمیل می‌کنند.

شرکت‌های فناوری آمریکایی در چین از نیروی کار سوءاستفاده می‌کنند

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط موسسه سیاست گذاری استراتژیک استرالیا منتشر شده، اشرکت‌های مایکروسافت، اپل، آمازون و سونی با همکاری دولت چین حدود هشتاد هزار نیروی کار را از منطقه ایغور و دیگر مناطق محل سکونت اقلیت‌های قومی و نژادی به کارخانه‌های خود در سراسر چین منتقل کرده‌اند؛ این افراد در شرایطی مشابه با شرایط نیروی کار اجباری به کار گرفته شده‌اند.

این اتفاق در شرایطی رخ داده است که شرکت‌های فناوری امریکا مدعی احترام به حقوق نیروهای کار خود در خارج از این کشور هستند و برخی از آنها قبلاً از چین به علت بی توجهی به این موضوع مهم انتقاد کرده بودند.

طبق گزارش موسسه سیاست گذاری استراتژیک استرالیا این سواستفاده از نیروی کار در چین حداقل توسط ۸۳ شرکت از کشورهای مختلف جهان که در داخل چین دارای شعبه هستند، رخ داده است.

از جمله دیگر شرکت‌های متخلف آمریکایی و اروپایی می‌توان به ای سر، آدیداس، آلستوم، ایسوس، بی ام و، بوش، کلوین کلین، کندی، چانگان، سیسکو، دل، الکترولوکس، فیلا، جی ای سی گروپ، گپ، جنرال الکتریک، جنرال موتورز، سونی، های سنس، هیتاچی، اچ پی، اچ تی سی، هواوی، ال جی، مرسدس بنز، میتسوبیشی، پاناسونیک، زیمنس، سامسونگ، توشیبا، فولکس واگن، شیوآمی، زنگا و زد تی ای اشاره کرد.

همچنین مایکروسافت مدعی شده‌ است به زودی تحقیقاتی را در این زمینه آغاز خواهند کرد.

ارسال نظر