احتمال حمله سایبری به انویدیا | پای روسیه در میان است؟

اختلالات عمده‌ای به تازگی در سیستم‌های مختلف شرکت انویدیا گزارش شده است که عده‌ای آن را به احتمال حمله سایبری از جانب روسیه نسبت می‌دهند.

احتمال حمله سایبری به انویدیا | پای روسیه در میان است؟

احتمال حمله سایبری به انویدیا

طبق گزارش‌های منتشر شده، ابزارهای توسعه‌دهنده و سیستم‌های ایمیل انویدیا چند روزی است به دلیل یک حمله سایبری مشکوک دچار اختلال شده‌اند. البته شرکت به The Telegraph گفته که صرفا در حال «بررسی یک حادثه» است.

انویدیا در حال حاضر با «نفوذ خطرناک به شبکه» مواجه شده که به گفته افراد متخصص در این زمینه، سیستم‌های داخلی شرکت را کاملا را به خطر انداخته است. اگر اختلالات فوق واقعا ناشی از حمله سایبری باشد این سوال پیش می‌آید که آیا هکرها تا کنون به اطلاعات شرکت و مشتریان دسترسی پیدا کرده‌اند یا خیر.

اما سوال دیگری که ذهن افراد را به خود مشغول کرده، نقش روسیه در این حادثه است. در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که روسیه را به اختلالات موجود در سیستم‌های انویدیا مرتبط کند. ایالات متحده و سایر کشورها پس از حمله روسیه به اوکراین در روز پنجشنبه، تحریم‌های متعددی را علیه این کشور اعمال کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به توقف صادرات نیمه‌هادی اشاره کرد. لذا بدیهی است اگر عده‌ای روسیه را مسئول حمله سایبری احتمالی بدانند.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا، این هفته و پیش از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین گفته است هیچ اطلاعاتی مبنی بر تهدید سایبری علیه ایالات متحده وجود ندارد اما وظیفه ایجاب می‌کند که مقامات آماده حمله باشند.

ارسال نظر