اوبر ربات‌ها را برای تحویل غذا می‌فرستد

تحویل غذا با ربات‌ها و خودران‌ها ایده جدید شرکت اوبر است که به صورت آزمایشی در لس‌آنجلس اجرا خواهد شد. 

اوبر ربات‌ها را برای تحویل غذا می‌فرستد

شرکت اوبر ربات Serve را برای تحویل غذا می‌فرستد

شرکت اوبر از طریق دو برنامه آزمایشی جدید در لس آنجلس، قرار است سفارشات نزدیک و سبک را از طریق ربات‌های چهارچرخ و سفارشات دورتر و سنگین‌تر را از طریق اتومبیل‌های خودران به مشتریان تحویل دهد.

اوبر که از مدت‌ها پیش مدعی بود کلید سودآوری در آینده وابسته به خودکار کردن فرآیندهاست، حالا دو برنامه آزمایشی جدید در لس آنجلس اجرا خواهد کرد تا سفارش غذاها را با ربات و اتومبیل‌های خودران را به دست مشتریان برساند. خریداران از دوشنبه همین هفته به گزینه‌ای در اپلیکیشن Uber Eats دسترسی پیدا می‌کنند که اجازه می‌دهد سفارش با ربات به دست آن‌ها برسد.

اپلیکیشن اوبر به کاربر توضیح می‌دهد که چگونه سفارش را از داخل ربات بردارد. این ربات کوچک که «Serve» نام دارد، در بخش بالایی مجهز به یک درب است که در مقصد باز می‌شود تا مشتری غذای خود را بردارد. ربات اوبر همچنین به جای چشم از چراغ‌هایی استفاده می‌کند که ظاهر دستگاه را دوست‌داشتنی‌تر و انیمیشنی‌تر می‌کند.

خودران‌های اوبر برای سفارشات بزرگتر

اوبر برای سفارشات بزرگ‌تر و دورتر، از سدان‌های شرکت هیوندای استفاده می‌کند که به فناوری خودران شرکت Motional مجهز شده‌اند. این شرکت قبلا nuTonomy نام داشت و در سال 2016 یک سرویس روبوتاکسی را در سنگاپور معرفی کرد. آن‌ها همچنین در سال 2018 سیستم خود را با شرکت Lyft در لاس وگاس آزمایش کردند.

سفارشاتی که با اتومبیل‌های خودران ارسال می‌شوند، در یک محفظه گرمایشی در صندلی عقب قرار می‌گیرند. البته یک راننده هم به‌صورت آزمایشی پشت فرمان می‌نشیند تا از ایمنی خودرو اطمینان یابد. از آن سو، ربات‌های Serve نیز از طریق یک اپراتور از راه دور تحت نظارت قرار خواهند داشت.

نواه زیک، مدیر واحد حمل و نقل خودکار و تحویل مرسولات اوبر می‌گوید ارسال سفارشات از طریق ربات‌ها در آینده نزدیک صرفا تعداد بسیار کمی از مجموع سفارش‌های ما را تشکیل خواهند داد. اما ربات‌ها می‌توانند در بلندمدت هزینه‌ها را کاهش دهند.

هم‌اکنون یکی از بخش‌های اصلی کسب و کار اوبر، تحویل غذاست که درآمد حاصل از آن در فصل اول امسال 2.5 میلیارد دلار بوده است. یعنی رقمی برابر با درآمد حاصل از سرویس تاکسی اینترنتی این شرکت.

همچنین بخوانید: همکاری اوبر و شرکت Arrival انگلیس در زمینه طراحی و ساخت خودروی الکتریکی

منبع: رادیو نشاط

ارسال نظر