ایلان ماسک سانسور هوش مصنوعی را پیشنهاد کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل «توییتر»، «اسپیس ایکس» و «تسلا» گفت که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی باید به قوانین کشورها پایبند باشند و نیازهای مردم را با دقت بیشتری منعکس کنند.

ایلان ماسک سانسور هوش مصنوعی را پیشنهاد کرد

ماسک در طول شرکت خود در اجلاس جهانی دولت اضافه کرد: «به نظر من داشتن یک فضای عمومی دیجیتال بسیار مهم است که بسیار مورد اعتماد باشد، جایی که مردم در داخل کشورها کار کنند تا با کمترین میزان سانسوری که قانون اجازه می دهد، ارتباط برقرار کنند.»

وی با اشاره به اینکه این پلتفرم اجتماعی تلاش‌های خود را برای راستی‌آزمایی افراد و سازمان‌ها برای جلوگیری از اطلاعات نادرست و اخبار نادرست سرعت می‌بخشد، گفت: «ما می‌خواهیم توییتر یک «برنامه همه چیز» باشد که خدمات مالی، جریان‌های اطلاعات و «هر چیزی دیجیتال» را ارائه می‌دهد. او افزود: "من مطمئن نیستم که کار کند یا بی نقص باشد، اما مطمئن هستم که در مسیر خوبی پیش می رود."

و بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا با بیان اینکه چشم انداز بلندمدتی برای پلتفرم شبکه اجتماعی توییتر دارد، افزود: تا حد امکان مفید باشید، تا حد امکان سرگرم‌کننده باشید و همچنین منبعی برای حقیقت."

و او گفت که هوش مصنوعی نویدبخش است...اما خطری نیز به همراه دارد، بنابراین فکر می‌کنم ما باید در مورد آن بسیار نگران باشیم و باید برخی مقررات و نظارت بر آنچه در درجه اول به نفع عموم است داشته باشیم. زیرا فکر کردن به هر فناوری ممکن است برای مردم خطر ایجاد کند.

وی افزود: ما نهادهای نظارتی داریم که بر ایمنی عمومی خودروها، هواپیماها و داروها نظارت می‌کنند که نشان می‌دهد این می‌تواند بر هوش مصنوعی تأثیر بگذارد.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر