تبلیغات جدید به اینستاگرام می‌آیند؛ این‌بار در نتایج جستجو و به‌صورت نوتیفیکیشن

شرکت اینستاگرام در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به‌صورت آزمایشی نمایش تبلیغات در فید حاصل از نتایج جستجو را آغاز می‌کند.

تبلیغات جدید به اینستاگرام می‌آیند؛ این‌بار در نتایج جستجو و به‌صورت نوتیفیکیشن

تبلیغات بیشتری در حال ورود به پلتفرم اینستاگرام است و این‌بار شاهد اضافه‌شدن تبلیغات به بخش نتایج جستجو خواهیم بود. این شرکت می‌خواهد به شرکت‌ها اجازه دهد تا به فیدی که پس از تپ‌کردن روی یک پست در نتایج جستجو نشان داده می‌شود، تبلیغ اضافه کنند.

اینستاگرام در پستی در وبلاگ خود با اعلام این خبر یادآور شد که این تبلیغات فعلاً به‌صورت آزمایشی فعال می‌شوند و محدود خواهند بود. بااین‌حال، این شرکت در ماه‌های آینده به‌سمت عرضه جهانی این نوع تبلیغات حرکت می‌کند.

اگرچه در پست رسمی وب‌سایت اینستاگرام ظاهراً اعلام شده است که این تبلیغات برای جستجوهای مربوط به کسب‌وکارها، محصولات و محتواها نشان داده می‌شود، اما «شنی باربوزا»، سخنگوی این شرکت در گفت‌وگو با خبرگزاری ورج تأیید کرده است که تبلیغات مذکور مطابق با دستورالعمل‌های این شرکت برای تمام جستجوها به‌نمایش درمی‌آیند.

اعلان‌های یادآور شکل جدیدی از تبلیغات در اینستاگرام خواهد بود

افزون‌براین، اینستاگرام مشغول عرضه چیزی موسوم به « تبلیغات یادآور » (Reminder Ads) است. این ویژگی از طریق نوتیفیکیشن به شما یادآوری می‌کند که چه رویدادها یا تاریخ‌های مهمی در پیش است. البته کاربران تنها در صورتی این نوتیفیکیشن‌ها را دریافت می‌کنند که داوطلبانه این قابلیت را فعال کرده باشند.

برای مثال، اینستاگرام می‌گوید تبلیغات یک برنامه تلویزیونی می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که کاربران با تپ‌کردن روی آن قادر به دریافت یادآور باشند. این یادآور می‌تواند یک روز قبل از پخش برنامه، 15 دقیقه قبل از پخش برنامه یا در زمان پخش برنامه ارسال شود.

این شبکه اجتماعی در سال‌های اخیر مدام درحال افزودن تبلیغات مختلف به پلتفرم خود بوده است. تبلیغات حالا در بخش اکسپلور، ریلز، استوری و حتی پروفایل‌های کاربری به‌نمایش درمی‌آیند. بنابراین چندان غافل‌گیرکننده نیست که اینستاگرام حالا تبلیغات را به نتایج جستجو آورده است، اما افزایش حجم تبلیغات در قسمت‌های مختلف این پلتفرم می‌تواند به تجربه کاربری افراد آسیب بزند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر