تجربه احساس راه‌رفتن عنکبوت روی صورت و کشیدن سیگار با هدست‌های جدید واقعیت مجازی

هرچند شاید عجیب به نظر برسد اما اگر شما هم از کسانی هستید که تا به حال به این فکر کرده‌اید که راه رفتن عنکبوت‌ها در دهان چه حسی می‌تواند داشته باشد، باید بدانید که فناوری جدید واقعیت مجازی (VR) می‌تواند به شکل فوق‌العاده طبیعی این تجربه را برای شما ممکن سازد.

تجربه احساس راه‌رفتن عنکبوت روی صورت و کشیدن سیگار با هدست‌های جدید واقعیت مجازی

محققان در ایالات متحده یک هدست واقعیت مجازی را به فناوری به اصطلاح لمسی مجهز کرده‌اند که می‌تواند احساسات واقعی را در دهان کاربر ایجاد کند.

به این ترتیب، همانطور که سعی می‌کنید مثلا در یک بازی عنکبوت‌ها را از بین ببرید، با کمک فناوری جدید واقعیت مجازی می‌توانید واقعا احساس کنید که آنها روی صورت شما می‌پرند و روی لب‌های شما می‌چرخند.

محققان دانشگاه کارنگی ملون می‌گویند دهان به همراه نوک انگشتان بیشترین میزان حساسیت لمسی را در بدن انسان دارند. این گروه یک هدست واقعیت مجازی را با یک آرایه نازک، فشرده و تشکیل دهنده پرتو از مبدل‌های فراصوت (اولتراسونیک) نصب کردند که انرژی صوتی موجود در هوا را روی لب‌ها و دهان متمرکز می‌کند.

آنچه کاربران احساس می‌کنند بیشتر ضربه‌ها و لرزش‌های روی لب‌ها، دندان‌ها و زبانشان است. این می‌تواند چیزهایی مانند قطرات باران، گلی که هنگام برخورد با یک گودال روی صورت شما پاشیده می‌شود و حتی موجودات خزنده را شبیه‌سازی کند. شرکت‌ها با تکمیل فناوری هدست‌ها در واقع با دستکش‌های لمسی، لباس‌ها و افزودنی‌هایی که حواس دیگر را تحریک می‌کند، رقابت می‌کنند تا این واقعیت مجازی را برای کاربران واقعی‌تر و جذاب‌تر کنند.

در نمایشگاه CES در لاس وگاس امسال، یورونیوز یک نمایشگر مجهز به فناوری بویایی را آزمایش کرد که به کاربران اجازه می‌دهد رایحه‌های مختلف را با واقعیت مجازی حس کنند. این تجربه‌ها از عطر گل رز تازه چیده شده تا بوی خاکی را که در یک مسیر جنگلی احساس می‌شود، پوشش می‌دهد.

فناوری لمسی اولتراسونیک در هوا جدید نیست، اما محققان دانشگاه کارنگی ملون می‌گویند که آنها اولین کسانی هستند که این فناوری را در یک هدست برای استفاده در دهان ادغام کردند.

در یک نسخه نمایشی بازی که در یک سناریوی جنگل خالی از سکنه تنظیم شده، بازیکنی که هدست را به سر دارد، با لب‌های محکم و ژولیده نشان داده می‌شود که عنکبوت‌های مجازی روی دهانشان راه می‌روند. در این بازی، بازیکن باید از میان تارهای عنکبوت عبور کند تا به یک فضای خالی کوچک برسد. در این میان تجربه شلیک به عنکبوت‌ها شبیه‌سازی شده و آن‌هم پس از کشته شدن روی صورت کاربر پاشیده می‌شوند که ممکن است کمی فرد را وحشت زده کند.

شبیه‌سازی‌های دنیای واقعی به کاربران این امکان را می‌دهد تا احساساتی مانند نوشیدن یک لیوان آب، کشیدن سیگار و یا حتی مسواک زدن را هم تجربه کنند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر