تمام بخش‌های آینه‌های تلسکوپ جیمز وب مستقر شدند

تلسکوپ جیمز وب، رصدخانه بزرگ ناسا در فضا، یکی دیگر از ماموریت‌های خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

تمام بخش‌های آینه‌های تلسکوپ جیمز وب مستقر شدند

پس از گذشت تقریبا یک ماه از پرتاب تلسکوپ جیمز وب به فضا، تمام آینه‌های این تلسکوپ مستقر شدند. پروسه پیچیده باز شدن آینه‌های جیمز وب برای مشاهدات بیشتر و تحقیقات گسترده‌تر دانشمندان ناسا ضروری است.

بیل نلسون، یکی از عوامل پروژه، در توییتی در روز چهارشنبه 19 ژانویه در این‌باره گفت: «همه بخش‌های 18 آینه اصلی و آینه‌های بخش 2 مستقر شده‌اند. تبریک به همه کسانی که بدون خستگی، از زمان پرتاب این تلسکوپ کار کرده‌اند. تلسکوپ جیمز وب به زودی به خانه جدیدش، L2 (L2 فاصله یک میلیون مایلی یا 1.5 میلیون کیلومتری زمین است) می‌رود!»

تمام بخش‌های آینه‌های تلسکوپ جیمز وب مستقر شدند

آینه اصلی تلسکوپ جیمز وب شامل 18 بخش شش ضلعی است که هرکدام توسط 7 محرک دقیق کنترل می‌شود. همه 18 بخش در حال حاضر چند روز زودتر از زمان پیش‌بینی شده مستقر شده‌اند. کارها روی بخش‌های آینه از 12 ژانویه شروع شده بود و انتظار می‌رفت 10 روز به طول بینجامد.

آینه‌های فعال شده فعلا قابلیت رصد ندارند. اول باید ناسا کار طاقت‌فرسای تنظیم موقعیت 18 بخش را انجام دهد تا تصاویر دریافتی را به یک آینه فوق قدرتمند منتقل کند.

تیم تلسکوپ جیمز وب، زمان انجام این کار را 3 ماه تخمین زده‌اند. جیمز وب یک ماموریت بزرگ دیگر هم دارد و آن قرار گرفتن در نقطه لاگرانژ 2 (L2) یا فاصله 1.5 کیلومتری زمین در جهت خلاف خورشید است.

همچنین تماشا کنید: لحظه تاریخی پرتاب تلسکوپ جیمز وب به فضا

به گفته ناسا، جیمز وب در روز یکشنبه 23 ژانویه به این مقصد خود می‌رسد.

ارسال نظر