دادگاهی شدن «ایلان ماسک» به دلیل توئیتهایش

ایلان ماسک باید برای توئیت هایش در سال ۲۰۱۸ میلادی درباره شرکت تسلا در دادگاه حاضر شود.

دادگاهی شدن «ایلان ماسک» به دلیل توئیتهایش

مدت ها قبل از آنکه ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی توئیتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار بخرد، توجهش روی تسلا(شرکت خودروسازی برقی) متمرکز بود. وی در آنجا سمت مدیریت ارشد اجرایی را داشت و بیشتر ثروت و شهرت خود را مدیون همین شرکت است.

ماسک در آگوست ۲۰۱۸ میلادی در توئیتی اعلام کرد سرمایه لازم برای خرید سهام تسلا به ارزش ۷۲ میلیارد دلار را فراهم کرده و پس از آن در بیانیه ای اعلام کرد چنین اتفاقی به زودی رخ می دهد.

اما فرایند خرید سهام مدیریتی تسلا هیچ وقت واقعی نشد و اکنون ماسک باید در دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو درباره این اقداماتش توضیح دهد.

دادگاه مذکور در نتیجه شکایت دسته جمعی سرمایه گذاران تسلا روز سه شنبه به وقت آمریکا با حضور هیئت ژوری برگزار می شود.

توئیت های ماسک در آن زمان به تلاطم قیمت سهام شرکت خودروسازی منجر شد که حدود یک هفته بعد پایان یافت زیرا مشخص شد او سرمایه لازم برای خرید سهام مدیریتی تسلا را در اختیار ندارد.

این امر سبب شد ماسک برنامه خود برای خصوصی سازی تسلا را لغو کند. علاوه بر آن وی مجبور شد تسویه ای به مبلغ ۴۰ میلیون دلار با رگولاتورهای بورس و اوراق بهادار آمریکا انجام دهد. طبق شرایط تسویه وی ملزم بود از سمت مدیریت شرکت نیز کناره گیری کند.

درهر حال نتیجه این دادگاه به تفسیر هئیت ژوری از انگیزه ماسک برای انتشار چنین توئیت هایی بستگی دارد. این در حالی است که ادوارد چن قاضی دادگاه معتقد است آنها دروغ بوده اند.

البته چن روز جمعه شکست دیگری را به ماسک تحمیل کرد و تلاش او را برای انتقال دادگاه از سانفرانسیسکو به ایالت تگزاس رد کرد زیرا تسلا در سال ۲۰۲۱ میلادی دفاتر اصلی خود را به این ایالت منتقل کرده است. ماسک ادعا کرده بود پوشش خبری منفی درباره خرید توئیتر توسط او دیدگاه هیئت ژوری در منطقه سانفرانسیسکو را مسموم کرده است.

منبع: شهرخبر

ارسال نظر