دردسری تازه برای توییتر

به نظر می‌رسد سیستم برداشتن محتواهای دارای کپی‌رایت در توییتر از کار افتاده و کاربران مشغول انتشار فیلم‌های کامل هستند.

دردسری تازه برای توییتر

توییتر تحت مدیریت مالک جدیدش، ایلان ماسک با مشکلات زیادی روبه‌رو شده که جدیدترین نمونه آن، از کار افتادن سیستم تشخیص خودکار کپی‌رایت برای برداشتن محتواهای دارای حق کپی‌رایت است. با از کار افتادن این سیستم، کاربران در حال آپلود فیلم‌های کامل در قسمت‌های 2 دقیقه‌ای در این شبکه اجتماعی هستند.

توییتر با وجود اینکه کارمندان زیادی را اخراج کرده و البته شمار بالایی از آن‌ها هم استعفا کرده‌اند، هنوز هم در حال فعالیت است. با این حال به نظر می‌رسد کم‌‌کم باید خودمان را برای بروز مشکلات کوچک و بزرگ در عملکرد این شبکه اجتماعی آماده کنیم.

از کار افتادن سیستم تشخیص خودکار کپی‌رایت توییتر
به گزارش فوربز، ظاهراً چندین ساعت پیش عملکرد سیستم از دسترس خارج کردن محتواهای دارای کپی‌رایت دچار اختلال شده؛ چرا که یک کاربر توانسته فیلم «The Fast and the Furious: Tokyo Drift» را به‌طور کامل در 50 قسمت 2 دقیقه‌ای در این شبکه اجتماعی آپلود کند.

در حال حاضر حسابی که این ویدیوها را آپلود کرده، از دسترس خارج شده و به حالت تعلیق درآمده که با رویکرد گذشته توییتر متفاوت است. در گذشته زمانی که یک حساب محتوای دارای کپی‌رایت را در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کرد، توییت و حساب همچنان فعال باقی می‌ماندند، اما کاربران قادر به مشاهده محتوا نبودند. اما حالا به نظر می‌رسد فردی در توییتر به‌طور دستی کل حساب را معلق کرده است.

علاوه بر این، ظاهراً تا چندین ساعت پس از تعلیق حساب، کاربران روی موبایل قادر به مشاهده توییت‌های آن و ویدیوها بوده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد عملکرد سیستم تشخیص کپی‌رایت توییتر همچنان دچار مشکل است.

در حالی که حساب منتشرکننده فیلم «سریع و خشمگین: توکیو دریفت» به حالت تعلیق درآمده، اما به گفته فوربز، برخی حساب‌های دیگر هم در حال آپلود فیلم‌های کامل در قسمت‌های دو دقیقه‌ای در یک رشته توییت هستند.

با توجه به اینکه ایلان ماسک می‌خواهد مدت زمان ویدیوها را برای کاربران سرویس توییتر بلو افزایش دهد، اگر عملکرد سیستم کپی‌رایت همچنان دارای اختلال باشد و مدیرعامل جدید توییتر تصمیم به تعلیق دستی حساب‌ها بگیرد، احتمالاً این شبکه اجتماعی با یک کابوس بزرگ روبه‌رو می‌شود؛ کابوسی که می‌تواند به‌همراه مشکلات دیگر، همان‌طور که برخی کارشناسان و کارمندان سابق آن پیش‌بینی کرده‌اند، در‌نهایت پایان توییتر را رقم بزند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر