فایرفاکس 110 با بهینه‌سازی‌های عملکردی و امنیتی منتشر شد

موزیلا امروز دست به انتشار آپدیت فایرفاکس 110 زده که شامل چندین ویژگی جدید و رفع باگ در این نرم‌افزار است.

فایرفاکس 110 با بهینه‌سازی‌های عملکردی و امنیتی منتشر شد

بنیاد موزیلا به‌روزرسانی جدیدی را برای مرورگر فایرفاکس منتشر کرده است. این مرورگر در نسخه 110 علاوه بر بهینه‌سازی‌های عملکردی و امنیتی، حالا به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از ایمپورت داده‌ها از مرورگرهای بیشتر اشاره کرد.

آپدیت فایرفاکس 110 به‌تازگی منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. این به‌روزرسانی باید به‌طور خودکار روی دستگاه شما نصب شود، اما اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید به منوی Help > About Firefox مراجعه کنید تا فرایند دانلود و نصب آغاز شود. به‌علاوه، این آپدیت در وب‌سایت رسمی موزیلا هم در دسترس است.

فایرفاکس 110 شامل چه تغییراتی می‌شود؟

فایرفاکس 110 قابلیت جدیدی دارد که اجازه می‌دهد بوکمارک‌ها، سوابق وب‌گردی‌ها و گذرواژه‌ها را نه فقط از مرورگر کروم، اج و سافاری، بلکه از اپرا، اپرا GX و ویوالدی هم ایمپورت کنید. این امکان کمک می‌کند تا کاربران مهاجرت ساده‌تری به این مرورگر داشته باشند.

ویژگی جدید بعدی فعال‌شدن قابلیت سندباکس GPU در ویندوز است. همچنین در ویندوز حالا می‌توان جلوی تزریق ماژول‌های شخص ثالث به فایرفاکس را گرفت. این قابلیت می‌تواند به جلوگیری از کرش‌کردن یا سایر رفتارهای عجیب این ماژول‌ها کمک کند.

در مک‌اواس و لینوکس، قابلیت Canvas2D با شتاب‌دهی GPU به‌صورت پیش‌فرض فعال شده و همچنین فایرفاکس در این دو سیستم‌عامل و ویندوز بهبودهایی را در عملکرد WebGL اعمال کرده است.

موزیلا می‌گوید به‌روزرسانی جدید فایرفاکس شامل چندین رفع باگ است. بااین‌حال، به موارد دقیق این باگ‌ها اشاره‌ای نشده. این نسخه دیگر از Colorways پشتیبانی نخواهد کرد یا حداقل به شیوه‌های قبلی نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

فایرفاکس 110 در پلتفرم‌های وب حالا از صفحاتی نام‌گذاری‌شده با CSS پشتیبانی می‌کند و اجازه می‌دهد از کوئری‌های نگهدارنده اندازه در CSS استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این آپدیت می‌توانید به این صفحه در وب‌سایت رسمی موزیلا مراجعه کنید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر