مایکروسافت برای رقابت با اپل و گوگل می‌خواهد یک اپ استور موبایل جدید بسازد

 به گفته مدیر بخش ایکس‌باکس «فیل اسپنسر»، خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت باعث افزایش رقابت در حوزه اپ‌استورهای موبایل می‌شود.

مایکروسافت برای رقابت با اپل و گوگل می‌خواهد یک اپ استور موبایل جدید بسازد

مایکروسافت سال‌ها تلاش کرد تا با ویندوز فون و ویندوز موبایل با اندروید و iOS رقابت کند، اما درنهایت شکست خورد و از عرضه سیستم‌عامل موبایل منصرف شد. اما به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها هنوز به رقابت با اپل و گوگل در دنیای موبایل فکر می‌کنند؛ چرا که ظاهراً به‌دنبال ساخت یک اپ استور موبایل جدید هستند.

«فیل اسپنسر»، مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در مصاحبه‌ای جدید با The Times به سؤالاتی درباره تصاحب اکتیویژن بلیزارد و نگرانی‌های رگولاتورهای دولتی درباره این قرارداد پاسخ داد. اسپنسر همچنین در این مصاحبه گفت که بسیاری از مخالفان این قرارداد از نحوه کار صنعت بازی اطلاعی ندارند.

مایکروسافت به‌دنبال ساخت یک اپ استور موبایل جدید است

اسپنسر در همین مصاحبه به موضوعی اشاره کرد که تا به امروز از آن بی‌اطلاع بودیم: ساخت یک اپ استور موبایل جدید. مدیر بخش ایکس‌باکس گفت که مایکروسافت امیدوار است با قرارداد خرید اکتیویژن، رقابت در حوزه اپ‌استورهای موبایل را افزایش دهد؛ حوزه‌ای که هم‌اکنون گوگل و اپل در آن حکمرانی می‌کنند. مایکروسافت درحقیقت می‌خواهد یک سرویس یا اپ استور موبایل رقیب بسازد و کارش را با بازی‌ها شروع کند:

«زمانی که درباره حوزه موبایل و تبدیل‌شدن به یک جایگزین شخص ثالث معتبر در آن دستگاه‌ها با رگولاتورها صحبت کنیم، قطعاً از این موضوع پشتیبانی می‌کنند. البته ما امروز با این هدف یک فاصله طولانی داریم.»

فیل اسپنسر

اسپنسر در این مصاحبه اطلاعات بیشتری درباره اپ استور رقیب گوگل و اپل ارائه نکرده است و حتی نمی‌دانیم این اپ استور چگونه کار می‌کند. درحال‌حاضر مایکروسافت سرویس بازی ابری خودش را دارد که به صاحبان گوشی‌های اندرویدی از طریق اپ ایکس‌باکس و کاربران آیفون از طریق مرورگر اجازه می‌دهد به بیش از 100 بازی ایکس‌باکس دسترسی داشته باشند.

با توجه به اینکه مدیر بخش ایکس‌باکس به قرارداد اکتیویژن و اپ استور جایگزین گوگل پلی و اپ استور اپل اشاره کرده است، احتمالاً پس از تکمیل قرارداد شاهد تولد این فروشگاه اپ با تمرکز اولیه روی بازی‌های خواهیم بود.

درنهایت اسپنسر به این موضوع اشاره کرد که حتی اگر قرارداد خرید اکتیویژن تکمیل نشود و شکست بخورد، باز هم مایکروسافت به مسیرش ادامه می‌دهد. باید منتظر بمانیم و ببینیم ردموندی‌ها چه برنامه‌ای برای فروشگاه اپلیکیشن دنیای موبایل دارند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر