همراه اول متعلق به کیست؟

همراه اول یکی از اپراتورهای مخابراتی کشور است که بیش از ۹۰ میلیون مشترک دارد. این شرکت دارای پرسرعت‌ترین اینترنت ایران است که خدمات مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهد. اما همراه اول متعلق به چه کسی یا چه نهادی است؟

همراه اول متعلق به کیست؟

همراه اول متعلق به کیست؟

یکی از اصلی‌ترین اپراتورهای مخابراتی ایران، همراه اول است. این اپراتور بیش از ۹۰ میلیون مشترک رسمی دارد که تحت پوشش نسل چهارم سیستم مخابراتی قرار گرفته‌اند. همچنین، ‌همراه اول پرسرعت‌ترین اینترنت ایران را دارد که به تمام کشور، خدمات اینترنتی خود را ارائه می‌دهد.

شرکت ارتباطات سیار ایران سال ۱۳۷۲ فعالیت رسمی خود را شروع کرد. این شرکت سال ۱۳۸۵ نام تجاری «همراه اول» را ثبت کرد تا خدمات سیم‌کارت و تلفن همراه کشور را ارائه دهد. شرکت ارتباطات سیار ایران در واقع یکی از شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات ایران است.

مخابرات یکی از شرکت‌های نیمه‌خصوصی ایران است که سال ۱۳۵۰ تأسیس شده است. گفتنی است، این شرکت توسط دولت ایران بنا شده است. مخابرات اصلی‌ترین نهاد برای ارائه خدمات تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت ثابت ADSL و VDSL و تلفن همراه در ایران است.

همراه اول متعلق به کیست وحید صدوقی اولین مدیرعامل همراه اول

«وحید صدوقی» به عنوان مدیرعامل اولین اپراتور تلفن همراه انتخاب شد. وی به مدت ۱۲ سال تلاش کرد خدمات تلفن همراه، اینترنت همراه و ارتباطات تلفنی کشور را در تمام کشور ایران ارائه کند. جالب است بدانید، همراه اول با مدیریت صدوقی ۵ درصد از کل سهام این شرکت را در سال ۱۳۸۹ به فرابورس عرضه کرد.

بیشتر بدانید: مبین‌نت از سال بعد به بورس می‌رود | حرکت به سوی سرویس‌های ابری

با این کار، اولین اپراتور ایران به عنوان سهامی عام تغییر کرد. به مرور خدمات جدیدی چون اینترنت همراه، رومینگ بین‌الملل و سیم‌کارت نسل چهارم 4G به همراه اول اضافه شد. درآمد حاصل از فروش سیم‌کارت و بسته‌های گوناگون باعث شد سود این اپراتور از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۱۱ برابر شود.

همراه اول در عرصه رقابت با اپراتورهای ایرانسل و رایتل تلاش کرده است بهترین کیفیت مکالمه و اینترنت را در اختیار مشترکین خود قرار دهد.

ارسال نظر