مانیتور ۴۸۰ هرتزی فوق سریع به زودی وارد بازار می‌شود

پس از معرفی نمایشگرهای فوق سریع با رفرش ریت 360 هرتز، اکنون وقت آن رسیده است تا مدل‌های مختلف مانیتور ۴۸۰ هرتزی نیز روانه بازار شوند.

مانیتور ۴۸۰ هرتزی فوق سریع به زودی وارد بازار می‌شود

مانیتور ۴۸۰ هرتزی و مزایای آن

سال ۲۰۱۷ بود که Blur Busters آزمایش‌هایی را روی یک نمونه مهندسی شده از پنل ۱۲۰ هرتزی ZisWorks انجام دادند که رفرش ریت آن در رزولوشن پایین 540p تا ۴۸۰ هرتز نیز می‌رسید. اما این‌طور که پیداست نمایشگرهای فوق سریع به زودی برای مصرف‌کنندگان عادی نیز قابل دسترس خواهند بود.

به گزارش TFTCentral، کمپانی ال‌جی دیسپلی و ای‌یو اپترونیکز (AUO) در حال ساخت و آماده‌سازی پنل های فوق سریع با رفرش ریت بسیار بالا هستند و به احتمال زیاد آن‌ها را تا سال ۲۰۲۲ به بازار می‌فرستند. بدین ترتیب تا سال ۲۰۲۳ افراد قادر خواهند بود لذت کار با مانیتورهای 480 هرتزی را تجربه کنند.

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، مانیتورهای فوق سریع 480 هرتزی در CES 2023 به نمایش گذاشته می‌شوند. اگر به خاطر داشته باشید، نخستین پنل 360 هرتزی دنیا نیز طی مراسم CES 2020 و در قالب مانیتور ایسوس راگ سوئیفت PG259QN به علاقه‌مندان معرفی شد.

متأسفانه هنوز اطلاعات چندانی درباره مانیتور ال‌جی منتشر نشده است. با این حال می‌دانیم پنل های 24.5 اینچی شرکت دارای رزولوشن 1080p بوده و از استاندارد DisplayHDR 400 نیز پشتیبانی می‌کنند. مانیتورهای 480 هرتزی AUO نیز دارای رزولوشن 1080p هستند. همچنین گفته می‌شود شرکت مانیتورهای 1440p و 360 هرتزی خود را نیز تا پایان 2021 روانه بازار می‌کند.

اعضای تیم Blur Busters حین آزمودن پنل های ZisWorks در حالت 480 هرتز متوجه موارد زیر شده‌اند:

  • کاهش اثر آرایه فانتوم (گوستینگ)
  • کاهش تأخیر ورودی
  • بهبود پایداری دید (اثر دنباله‌ای اسپارکلر)
  • کاهش تاری حرکتی

ال‌جی علاوه بر ساخت مانیتور ۴۸۰ هرتزی ، در حال توسعه یک فناوری جدید به نام IPS Black است که به تولید سیاهی غنی‌تر در ال‌سی‌دی های IPS و کاهش میزان درخشش IPS کمک می‌کند. ظاهرا نمایشگرهای 4k 27 اینچی و 31.5 اینچی شرکت ژانویه سال آینده وارد بازار می‌شوند.

ارسال نظر