اندازه گیری دقیق سطح استرس با اپل واچ

 چنین ادعایی را محققان با استفاده از سنسور ECG اپل واچ سری 6 و ایجاد یک مدل یادگیری ماشین ارائه کرده‌اند.

اندازه گیری دقیق سطح استرس با اپل واچ

محققان دانشگاه واترلو کانادا، با استفاده از سنسور ECG اپل واچ سری 6، متوجه شدند که ارتباط نزدیکی بین داده‌های ECG، از جمله ظرفیت شتاب قلب و کاهش سرعت با سطح استرس گزارش‌شده توسط شرکت‌کنندگان وجود دارد. سپس آن‌ها با استفاده از این اطلاعات، برای ایجاد یک مدل پیش‌بینی الگوریتم‌های یادگیری ماشینی را توسعه دادند.

گفته می‌شود مدل‌های استرس دارای «سطح بالایی از دقت» هستند، اما بازخوانی کمتری دارند. محققان در مطالعه خود نتیجه‌گیری می‌کنند که اپل واچ پتانسیل «امیدبخشی» برای پیش‌بینی استرس دارد و پیشنهاد می‌کنند از آنجایی که این دستگاه اطلاعات سلامتی دیگری مانند اطلاعات خواب و فعالیت‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، حتی داده‌های بیشتری را می‌توان در مدل‌های استرس ادغام کرد تا دقت پیش‌بینی آن‌ها را به این طریق افزایش داد.

کاهش استرس کاربران با اپل واچ


محققان عقیده دارند که اپل واچ می‌تواند برای کمک به مراقبت از سلامت روان کاربران مورد استفاده قرار گیرد و برای خنثی‌کردن سیگنال‌های استرس و واکنش زودهنگام به تغییرات مربوط به سلامت روان، فعالیت‌هایی مانند تمرینات تنفسی را به آن‌ها ارائه کند.

دستگاه‌های رقیب مانند ساعت‌های سامسونگ، فیب‌بیت و گارمین مدتی است که ویژگی اندازه‌گیری استرس را به کاربران ارائه کرده‌اند، اما اپل هنوز چنین ویژگی را در برنامه Health خود پیاده‌سازی نکرده است.

ساعت‌های هوشمند اپل در چند سال گذشته چندین بار به کمک کاربران آمده‌اند و حتی در بسیاری از مواقع، جان آن‌ها را نجات داده‌اند. اخیراً در مطالعه دیگری گفته شده بود که حسگر اکسیژن خون اپل واچ به اندازه دستگاه‌های پزشکی قابل اعتماد است. با‌این‌حال، اپل با مشکل دیگری روبه‌رو شده است. کمیسیون تجارت بین‌المللی (ITC) اخیراً حکم داده بود که غول فناوری در ساعت‌های خود پتنت‌های AliveCor را نقض کرده است که این امر می‌تواند فروش اپل واچ در ایالات متحده را ممنوع کند.

منبع : آخرین خبر

ارسال نظر