اولین فروشگاه شناور اپل در سنگاپور

اپل برای ساخت فروشگاه مارینا بی سندز که روی آب‌های خلیج مارینا شناور است، از معبد رومی پانتئون (Pantheon) الهام گرفته است.

اولین فروشگاه شناور اپل در سنگاپور

فروشگاه مارینا بی سندز ( Marina Bay Sands ) اپل که روی آب‌های خلیج مارینا در سنگاپور شناور است، اولین در نوع خود محسوب می‌شود. به همین دلیل می‌خواهیم نگاهی به این اپل استور متفاوت داشته باشیم.

برای ساخت این فروشگاه شناور که در طول همه‌گیری کرونا و تاریخ 7 سپتامبر 2020 (17 شهریور 1399) افتتاح شد، از معبد رومی پانتئون (Pantheon) الهام گرفته شده است. مارینا بی سندز بیشتر با سبک ساخت خود شناخته می‌شود که تنها فروشگاه گنبدی شناور اپل در جهان است.

اولین فروشگاه اپل در سنگاپور، در تاریخ 27 مه 2017 در خیابان Orchard این کشور که یکی از مناطق مجلل آن محسوب می‌شود، افتتاح شد. دومین فروشگاه نیز در 13 ژوئیه 2019 و فرودگاه چانگی سنگاپور تأسیس شد.

طراحی اپل استور شناور

بااین‌حال، Marina Bay Sands از جمله منحصر‌به‌فردترین فروشگاه‌های شرکت‌های حوزه فناوری محسوب می‌شود که روزها با طراحی کروی عجیب خود طرفداران اپل را جلب می‌کند و در شب با درخشش خود در اسکله مارینا زیبایی خاصی را نشان می‌دهد. این فروشگاه توسط شرکت معماری بریتانیایی «فاستر اند پارتنرز» (Foster + Partners) با الهام از پانتئون در رم ساخته شده است و یک تجربه خرید واقعاً لذت‌بخش را به طرفداران اپل ارائه می‌کند.

این تنها فروشگاه اپل در جهان محسوب می‌شود که مستقیماً روی آب قرار گرفته و با یک پل کوچک به خشکی متصل شده است.

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این فروشگاه ا‌پل، انجمن آن است که با همکاری هیئت گردشگری سنگاپور ساخته شده. در اینجا، ا‌پل رویدادهای رایگانی را برگزار می‌کند که در آن‌ها، نحوه استفاده از محصولات اپل در هنگام بازدید از سنگاپور نشان داده می‌شود. به عنوان مثال، درحال‌حاضر عکاسی در نور کم با استفاده از حالت شب و عکاسی اولیه برای ثبت مکان‌های دیدنی به بازدیدکنندگان آموزش داده می‌شود. مرکز خرید شناور ا‌پل بیش از 148 کارمند دارد که مجموعاً به بیش از 23 زبان دنیا صحبت می‌کنند.

منبع : دیجیاتو

ارسال نظر